• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7

بار دیگر سقوط از کوه سرخ،این بار دو جوان ۲۰ و ۳۳ ساله

  • کد خبر : 15733
  • 24 بهمن 1399 - 17:43
بار دیگر سقوط از کوه سرخ،این بار دو جوان ۲۰ و ۳۳ ساله
محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز از سقوط دو جوان 20 و 33 ساله شیرازی بر اثر بی احتیاطی از منطقه کوهستانی کوه سرخ و راهی شدن آنها به بیمارستان خبر داد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر سقوط دو مرد جوان از ارتفاعات کوه سرخ ، تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان ایستگاه شماره ۲۲ آتش نشانی امروز ۲۴ بهمن ماه ساعت ۹:۳۷ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.
محمد هادی قانع در مورد جزییات این حادثه عنوان کرد: دو جوان ۲۰ و ۳۳ ساله در هنگام کوهپیمایی به علت عدم آشنایی به محل، فنون کوهپیمایی و نداشتن تجهیزات مناسب از ارتفاع ۳۰ متری به درون یکی از دره های کوه سرخ سقوط کرده و ازقسمت کمر، پا و سر دچارآسیب دیدگی شدید شده و قادر به حرکت نبودند.
وی افزود: آتش نشانان با استفاده از ابزار نجات طی مسافت زیادی به صورت پیاده بعد از یک ساعت خود را به محل اعلام شده رسانده، اقدام به فیکس کردن مصدومان بر روی برانکارد کردند و با رعایت تمام نکات ایمنی هر دو نفر را به سمت مسیر اصلی آورده و تحویل عوامل اورژانس برای انتقال از طریق بالگرد با توجه به مصدومیت شدید به مراکز درمانی دادند.
تیم تخصصی کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز با ۳ ساعت کوهپیمایی از مسیر های صعب العبور، مصدومان را با احتیاط کامل به سطح زمین انتقال دادند. در این عملیات امدادگران جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند
قانع با اشاره به بی توجهی برخی کوهنوردان به هشدارها و تاکید ها عنوان کرد: متاسفانه علی رغم هشدارهای سازمان آتش نشانی شیراز باز هم امروز جمعه ۲۴ بهمن ماه شاهد سقوط دو تن از کوهنوردانمان بودیم.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز تاکید کرد: معتقدیم هیچ کس به کوه نمی رود که دست خوش حوادث شود. همه اعتقاد کامل دارند که با سلامت کامل باز خواهند گشت . اما متاسفانه بیشتر حوادث در کوهستان ناشی از اشتباهات انسانی است.
وی ادامه داد: کم تجربگی و شرایط جسمی و روحی نامناسب، عدم توجه به هشدارها، عدم استفاده از تجهیزات مناسب، فرود ناصحیح و عجولانه، اقدام به صعود انفرادی، نداشتن شناخت کافی از مسیر صعود، دست کم گرفتن مسیر و یا قله و… از مهمترین اشتباهات در زمان کوهنوردی به شمار می آید.
این اشتباهات به ظاهر کوچک متاسفانه باعث حوادث ناگواری می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15733

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.