• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9
یادداشت؛

نقش نیروی انتظامی در تحقق بیانیه “گام دوم انقلاب”

  • کد خبر : 15627
  • 18 بهمن 1399 - 16:20
نقش نیروی انتظامی در تحقق بیانیه “گام دوم انقلاب”
نیروی انتظامی می تواند نقش بسیار مهم و پررنگی در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبیین و ابلاغ شد، مسیر راه را در ادامه انقلاب و چهل سال دوم به خوبی برای همگان روشن ساخت.

پس از عبور انقلاب اسلامی ایران از مرز ۴۰ سالگی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام عظمای ولایت خطاب به مسئولان و آحاد ملت ایران اسلامی صادر شد تا همگان با عزمی راسخ در مسیر عملیاتی کردن این بیانیه گام بردارند.

نیروی انتظامی نیز به عنوان یک نیروی ولایت مدار و انقلابی، همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را نصب العین خود قرار داده و در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز به مانند همیشه سردمدار و جلودار خواهد بود.

ناجا که بر اساس قانون وظیفه حفظ و ارتقاء نظم و امنیت در کشور را بر عهده دارد، می تواند در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گام های اساسی و بزرگی را برداشته و نقشی عظیم در راستای آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران ایفا کند.

همانگونه که می دانیم، امنیت به عنوان یک واژه کلیدی در جامعه زمینه ساز بسیاری از فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … است و به عبارتی بدون وجود امنیت در کشور، فعالیت در اینگونه عرصه ها محال و غیر ممکن خواهد بود.

وجود امنیت و مهمتر از آن احساس امنیت در جامعه، گره گشای بسیاری از مشکلات داخلی کشور خواهد بود و استقرار نظم و امنیت مطلوب در جامعه امید به آینده را افزایش داده و مردم می توانند در یک فضای پر نشاط به فعالیت ها و کسب و کار خود بپردازند.

از طرفی وجود ناامنی در هر جامعه ای می تواند بسیاری از مولفه های دیگر را تحت تأثیر خود قرار دهد و موجب شود تا روح امید و نشاط در یک جامعه از بین رود.

تلاش های جهادگونه و شبانه روزی خادمان مردم در نیروی انتظامی در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه، بدون شک می تواند عرصه را بر سودجویان تنگ کرده و از طرفی باعث فراهم شدن زمینه رشد و توسعه را در سطح جامعه فراهم آورد.

ناگفته نماند که در سال های اخیر نیروی انتظامی با اقدامات خود در زمینه های مختلف و همچنین اجرای طرح های مختلف، مردم را با خود همراه ساخته و نشان داده است که با رویکرد جامعه محوری و مشارکت مردم، قصد دارد تا امنیت مطلوب را با همکاری آنان حفظ و ارتقاء دهد.

اجرای طرح هایی همچون پلیس افتخاری، همیاران پلیس، همیاران محرم و … از آن دست اقداماتی است که نیروی انتظامی در راستای رویکرد جامعه محوری خود انجام داده است و این همان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) آن را با عنوان تکیه و اعتماد به جوانان مومن و انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار داده است.

نیروی انتظامی در سال های اخیر سعی کرده است تا ضمن توسعه تحقیقات و پژوهش ها با به روز کردن امکانات و زیر ساخت های خود، اقدامات مثمرثمرتری را در راستای مأموریت های خود انجام دهد و اخیراً موضوع “هوشمند سازی” را جزو برنامه ها و اولویت های اصلی خود قرار داده است.

موضوعی که تحت عنوان توجه به تحقیق و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) قرار گرفته و نیروی انتظامی نیز این مورد را مد نظر قرار داده است.

سخن پایانی

در مجموع می توان گفت که نیروی انتظامی همواره خود را ملزم می داند تا نقش خود را نسبت به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کند و با عزم و روحیه ای جهادی، زمینه های پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی را فراهم سازد.

کارکنان ولایت مدار نیروی انتظامی به عنوان سربازان ولایت، همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به عنوان چراغ راه خود مد نظر قرار داده و با جان و دل  در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و آرمان های والای انقلاب اسلامی، تلاش می کنند.

با مروری اجمالی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به این نتیجه می رسیم که نیروی انتظامی با اقدامات مناسب خود در تحقق بند بند این بیانیه تأثیر گذار است و هم اکنون نیز با عملکرد خود ثابت کرده است که در این مسیر به خوبی در حال حرکت است؛ موضوعی که امیدواریم توسط سایر نهادها و دستگاه ها نیز مورد توجه قرار گرفته و به سهم خود در اجرایی کردن این بیانیه نقش خود را به خوبی و درستی ایفا کنند.  

نویسنده: سروان مسلم احمدی- خبرنگار پایگاه خبری پلیس فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15627

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.