• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
زنان عضو تشکلات فارس بمناسبت روز زن مطالبه کردند:

بهرمندی زنان خانه‌دار از بیمه،هدیه پایانی دولت دوازدهم باشد

  • کد خبر : 15549
  • 15 بهمن 1399 - 14:47
بهرمندی زنان خانه‌دار از بیمه،هدیه پایانی دولت دوازدهم باشد
در نشستی به حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بمناسبت روز زن، زنان فعال حوزه تشکلات کارگری و کارفرمایی استان فارس،بیمه شدن زنان خانه‌دار و محسوب شدن این قشر بعنوان شاغل اجتماعی را از محمد شریعتمداری و دولت دوازدهم در ماه‌های پایانی فعالیت تقاضا کردند.

سهراب مختاری در جلسه گرامیداشت روز زن که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و زنان فعال تشکلهای کارگری و کارفرمایی
کشور بصورت وب کنفرانس برگزار شد،افزود: ۳۹۲ تشکل کارگری و کارفرمایی تا ابتدای دولت یازدهم در سطح فارس وجود داشته که اکنون این تعداد به ۹۱۶ تشکل افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: از این تعداد تشکل کارگری و کارفرمایی استان فارس زنان در ۶۰۰ تشکل آن عضو هیات مدیره هستند.
وی به حمایت از زنان در حوزه تشکیل تعاونی‌ها ،اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه و شکوفایی تعاونی‌های زنان به ۲۵ تعاونی از این نوع در استان فارس کمک بلاعوض شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: سهم زنان در مشاغل خانگی این استان ۶۹ درصد و سهم بانوان در طرح ملی کارورزی نیز ۶۵ درصد است.

بیمه،هدیه پایانی دولت دوازدهم به زنان خانه‌دار باشد

عضو هیات رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس نیز در این نشست گفت: بررسی های میدانی در حوزه رسانه نشان می دهد که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا زنان خوردند و به دلیل گستردگی اشتغال زنان در حوزه خدمات در سطح فارس این آسیب در میان زنان این استان بیشتر نیز بوده است.
زهرا جعفری افزود: ۱۹۴ هزار زن سرپرست خانوار و ۷۸ هزار زن خودسرپرست در فارس وجود دارد که به ترتیب در این دو بخش رتبه ۴ و اول کشور به فارس اختصاص دارد.
وی در ادامه گفت: پیشنهاد می شود که بسته حمایتی اشتغالزایی ویژه زنان و همچنین آموزش و توانمندسازی منجر به مهارت برای این قشر تدوین و اجرایی شود.
جعفری اظهار داشت: در حوزه مشاغل خانگی اعتبارات خوبی به فارس اختصاص داده اما تاکنون کمتر از ۱۰ درصد آن محقق شده که لازم است در این زمینه سهم باقیمانده نیز محقق شود.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس در پایان به لزوم تحقق بیمه زنان خانه دار تاکید کرد و افزود: هدیه پایان دولت دوازدهم می تواند محسوب شدن زنان خانه دار بعنوان شاغل اجتماعی باشد که در پی آن آرزوی دیرینه این قشر یعنی بهره از بیمه زنان محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15549

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.