• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
10
دکتر پرنیان شهردار صدرا در جمع نمازگزاران جمعه صدرا:

بازبینی قراردادهای سال ۸۹ تاکنون شهرداری صدرا و کشف فساد در معاملات و قراردادها/ افزایش ۱۰۰ درصدی تحقق درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال ۹۹

  • کد خبر : 15539
  • 17 بهمن 1399 - 14:34
بازبینی قراردادهای سال ۸۹ تاکنون شهرداری صدرا و کشف فساد در معاملات و قراردادها/ افزایش ۱۰۰ درصدی تحقق درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال ۹۹
شهردار صدرا که به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی سخنران ویژه نمازجمعه شهر صدرا بود، از پیشرفتهای یکساله شهرداری تا برخورد با فساد گزارشی ارائه کرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری صدرا، دکتر پرنیان در جمع نمازگزاران جمعه شهر صدرا با بیان مشکلاتی که از ابتدا در زمینه خدمت رسانی به مردم در مقابل مدیریت جدید شهرداری بوده است گفت: اگر چه از ابتدای فعالیت اینجانب مشکلات و بلایای طبیعی و غیر طبیعی زیادی باعث کند شدن فعالیت ها شد،اما این مسائل باعث متوقف شدن فعالیت های شهرداری و خدمت رسانی به مردم و مقابله با ویژه خواری ها نگردید.
وی به آیه ۵۴ سوره مائده بیان داشتند: این آیه به اعتقاد مفسران به نقش تاریخی ایرانیان و قوم سلمان فارسی در دفاع از اسلام و مجاهدت در راه خدا اشاره دارد که به برکت جمهوری اسلامی و نظام مقدس اسلامی امروز این فرصت تاریخی برای ملت ایران فراهم شده است تا شاهد گسترش اسلام ناب محمدی(ص) در سرزمینمان باشیم.
شهردار صدرا با اشاره به شرایط رکود و تبعات ناشی از بیماری کرونا ،به تلاش در جهت تحقق درآمدها و بازگرداندن حقوق تضییع شده شهرداری اشاره و اظهار داشتند: بودجه ۷۰ میلیاردی در سال ۹۸ را در سال ۹۹ یکصد میلیارد تومان پیش بینی نمودیم که تا به امروز با رشد بی سابقه، شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی تحقق درآمدهای پیش بینی شده در بوذجه سال ۹۹ به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان هستیم که در استان فارس بی سابقه است.
دکتر پرنیان با اشاره به مشکل حمل و نقل شهروندان در شهر صدرا و انتقال مسافرین به شیراز افزود: در طول ۱۰ سال از عمر شهرداری صدرا تعداد ۱۱ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که در سال ۹۹ با رایزنی های صورت گرفته ۴ دستگاه اتوبوس خریداری و وارد شهر شده و همچنین در حال خرید ۵ دستگاه اتوبوس دیگر هستیم که در روزهای آتی مجموع ۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری افزوده می گردد. همچنین از آنجا که تاکنون شهر صدرا فاقد حتی یک دستگاه تاکسی بوده است، با جذب سهمیه مناسب تاکسی از اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور و سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، تعداد ۵۰ دستگاه تاکسی در سال ۹۹ و ۵۰ دستگاه تاکسی دیگر نیز در سال آینده واگذار می گردد تا مشکل حمل و نقل شهر صدرا پایان یابد.
او با اشاره به اقدامات مؤثر عمرانی در سال ۹۹ گفت: ۱۶۰ هزار متر مربع زیرسازی،آسفالت و لکه گیری معابر،پاکسازی محله به محله،تکمیل پیاده راه سلامت در بلوار بوستان و مراحل اولیه پیاده راه سلامت در فاز ۲، افتتاح ۳ پارک محله ای تا پایان سال و ۶ پارک محله ای در سال آینده،ادامه ساخت و تکمیل فاز دوم اکو پارک،ایجاد پارک ۵۵ هکتاری در ضلع شمالی بیمارستان پیوند اعضا و پارک ۹ هکتاری مجاور میدان اسفار در حال اجراست.
وی با اشاره به توجه شهرداری به توسعه فرهنگی شهر صدرا افزود: علاوه بر برنامه ریزی مستمر فرهنگی، با ایجاد ارتباط مستمر با مجتمع های مسکونی و انتخاب رابط فرهنگی در مجتمع ها، سعی نموده ایم تا ضمن بومی سازی اقدامات فرهنگی در بین آحاد مردم، بر فرهنگ و سبک زندگی مردم تأثیر داشته باشیم که انشاالله با مشارکت دفتر امام جمعه محترم صدرا و ناحیه مقاومت بسیج سپاه امیرالمومنین (ع) این ارتباطات به صورت گسترده تر ادامه خواهد داشت وهمچنین با نصب ۹ دستگاه پایش تصویر و افزایش آن تا ۲۰ دستگاه دوربین تا سال آینده در جهت ایجاد امنیت و روان سازی گره های ترافیکی اقدام خواهیم کرد.
دکتر پرنیان شهردار صدرا با بیان جزئیات برخی فسادها در قراردادهای شهرداری گفت: تمام قراردادهای سال ۸۹ تاکنون شهرداری صدرا مورد بازبینی قرار گرفت و با همکاری دستگاه قضایی ضمن کشف فساد در معاملات و قراردادها، نسبت به اخذ بخشی از حقوق تضییع شده مردم اقدام شده است که صرف عمران و آبادانی شهری می گردد.
شهردار صدرا با ذکر چند نمونه از مطالبات و حقوق تضییع شده مردم بیان داشت: پیمانکاری که در ازای دریافت زمین مقرر بوده که چندین پروژه در شهر صدرا انجام دهد، متاسفانه بدون هیچ گونه خدمات، تنها صاحب زمین در بهترین نقطه از شهر به ارزش ۴۰ میلیارد تومان است که با پیگیری و طرح شکایت شاهد برگشت حقوق تضییع شده به شهرداری هستیم.
همچنین افرادی که در قالب سرمایه گذار از ۸ سال گذشته تاسیساتی که سالانه به گواه کارشناس دادگستری دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان درآمد داشته است را با قراردادی ماهیانه تنها ۳ میلیون تومان بدون افزایش سنواتی و.. در اختیار گرفته اند که حتی همان مبلغ ناچیز نیز تاکنون پرداخت نشده است که کار این شرکت متوقف شده است و در پی دریافت حقوق تضییع شده شهروندان از ایشان هستیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15539

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.