• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

فرود کلنگ برای فراز فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز

  • کد خبر : 15525
  • 19 بهمن 1399 - 13:35
فرود کلنگ برای فراز فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز

این سازه، در زمینی به اندازه ۲۰۰۴ مترمربع و با زیربنایی نزدیک به ۱۲۰۰ مترمربع در ۳ فاز و ۳ طبقه ساخته می‌شود.

به گزارش سحاب پرس؛ همزمان با دهه فجر، کلنگ ساختمان مجموعه فرهنگی، هنری، اداری و آموزشی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تازه تأسیس اوز که به کوشش شیخ عبدالقادر فقیهی و دیگر نیکوکاران و با مشارکت اعتبارات دولتی ساخته می‌شود، به زمین زده شد.
در این آئین مهندس حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان بزرگ (لارستان، خنج، گراش و اوز) در مجلس شورای اسلامی، دکتر احمد احمدی‌زاده، معاون استانداری فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، علی‌اصغر علی‌پور فرماندار، خانواده نیکوکاران، مردم و دیگر مسئولان حضور داشتند.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: این سازه، در زمینی به اندازه ۲۰۰۴ مترمربع و با زیربنایی نزدیک به ۱۲۰۰ مترمربع در ۳ فاز و ۳ طبقه ساخته می‌شود.
سهرابی افزود: اعتبار اولیه خیر معادل ۱۲ میلیارد ریال به کوشش شیخ عبدالقادر فقهیی و دیگر نیکوکاران است و برپایه تفاهم‌نامه‌ای که در استانداری تنظیم شد، پس از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه، سازمان برنامه و بودجه و استانداری برای تکمیل و تجهیز آن ورود خواهند کرد.
وی از اختصاص چارت سازمانی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز سخن گفت و ابراز امیدواری کرد شهر اوز در سال ۱۴۰۰ بتواند پایتختی کتاب کشور را بدست آورد.
این آیین با هنرنمایی رمیصا زمانی، نوجوان هنرمند آغاز شد.
فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز که در این آیین پیام شیخ عبدالقادر فقیهی بانی این پروژه را می‌خواند، هنرمندان را پرکارترین و مظلوم‌ترین قشری دانست که نیازمند پشتیبانی بیشتر هستند.
در پیام شیخ عبدالقادر فقیهی بانی این پروژه آمده است: دهه پرفروغ فجر و زادروز حضرت فاطمه، روز زن و مادر را تبریک می‌گویم. خداوند بزرگ را شاکرم که بر من منت نهاد و توفیق ادای وظیفه را نصیبم کرد تا بتوانم خدمتی به کشور عزیز ایران اسلامی، شهر کهن و تاریخی اوز را انجام دهم.
فقیهی می‌افزاید: حضور خیرین با سخاوت در اوز، برآمده از تلاش‌هایی است که در طبق اخلاص نهاده تا امروز شاهد شادی و پیشرفت مردم این خطه باشیم. ما دیر یا زود از این دنیای فانی خداحافظی می‌کنیم؛ چه بهتر که آثار ماندگاری از خود به جا بگذاریم و الگوی خوبی برای فرزندان و آیندگان باشیم.
نیکوکار اوزی ادامه می‌دهد: پیشینه اوز نشان از فرهنگ مسالمت و توجه به علم و دانش، تعامل مثبت و احترام به هم‌نوعان و همشهریان است. باید بر تربیت نسل جوان و نیروهای کوشا و کارآمد و کسانی که آینده کشور و شهرمان را می‌سازند، تلاش مضاعف کرد و این رسالت را بر دوش آنان گذاشت؛ چرا که آینده، وابسته به جوانان امروز و سال‌خوردگان فرداست.
ساسان پیرزاد، دبیر انجمن نواندیشان و نماینده شیخ عبدالقادر فقیهی نیز گفت: برای خرید زمین و اقدامات اولیه این مجموعه تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیون تومان را انجمن نواندیشان اوز هزینه کرده است.
گفتنی است انجمن نواندیشان اوز با اهدای لوحی از خدمات صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15525

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.