• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
​رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

بسیاری از مشکلات مربوط به دستگاه‌های اجرایی است

  • کد خبر : 15492
  • 12 بهمن 1399 - 16:10
بسیاری از مشکلات مربوط به دستگاه‌های اجرایی است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بسیاری از مشکلات را مربوط به دستگاه‌های اجرایی دانست و وعده داد که با دعوت از مسئولان دوایر مختلف، مسائل شهروندان توسط شورا پیگیری و مرتفع شود.

سید عبدالرزاق موسوی در جمع اهالی شهرک برف فروشان شیراز، گفت: همه به خوبی واقف هستند که مشکلات، متعلق به گروه یا منطقه‌ی خاصی نیست و حتی برخی شهروندان در مناطق دیگر مصائب مضاعفی دارند که البته برای هیچ کس پذیرفتنی نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، موسوی با یادآوری اینکه بسیاری از مطالبات مردم از شورا و شهرداری در حوزه اختیارات و وظایف این دو نهاد نیست، تأکید کرد: دولت و دستگاه‌های اجرایی وابسته به آن مکلف‌اند که مشکلات عموم مردم را احصا و رفع کنند.
موسوی در عین حال با اشاره به نقش شورای شهر در پیگیری مشکلات مردم و تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای هماهنگی و حل آن‌ها، گفت: شهروندان بدانند که شورا در انعکاس مشکلات تمام مناطق شیراز و پیگیری برای حل آنها، کوتاهی نخواهد کرد.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و بر اساس اظهارات اهالی شهرک برف‌فروشان، عمده مشکلات مربوط به شرکت‌های خدمات‌رسان دولتی نظیر آب، برق و گاز است و بخش دیگری هم مربوط به شهرداری، نیروی انتظامی و سایر نهادهای غیردولتی.
موسوی وعده داد که ظرف روزهای آینده، با دعوت از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان شهر و نمایندگانی از اهالی شهرک برف فروشان، جلسه مشترکی در شورا برگزار خواهد شد تا راهکارهای حل مشکلات این محدوده بررسی و پیگیری شود.
برخی شرکت‌های خدمات‌رسان موفق عمل نکرده‌اند
عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تأکید بر ضرورت حل مشکلات این شهروندان، اضافه کرد: برخی شرکت‌های خدمات‌رسان در حالی موفق به ارائه خدمات مطلوب به شهرک برف‌فروشان نشده‌اند که در مواردی عملیات عمرانی آنها نیز به صورت ناقص یا غیراصولی انجام شده و به زیرساخت‌های شهرداری در این منطقه آسیب وارد کرده است.
نوذر امامی درباره اظهارات اهالی برف‌فروشان در خصوص اثر منفی نشر اکاذیب پیرامون گسل و خطرات زمین‌لرزه در این محدوده، گفت: ما در شورای شهر این موضوع را در جلسات متعددی با حضور متخصصان و مقامات مسئول بررسی و نتایج بررسی‌ها را اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.
امامی با درخواست از عموم شهروندان برای دامن نزدن به اظهارات غیرکارشناسی، افزود: شهروندان باید بدانند که شهرداری با بررسی مقررات شهرسازی و اعلام مرکز زمین‌شناسی جنوب، مجوز ساختمان‌سازی می‌دهد.
عضو شورای شیراز اضافه کرد: در مورد ساخت و ساز در جوار بزرگراه حسینی‌الهاشمی، کارشناسان آزمایش‌های ژئوفیزیک، ژئوتکنیک و ژئوالکتریک را انجام می‌دهند تا بر اساس تراکنش و سطح اشغال آن خانه‌سازی انجام شود.
براساس این گزارش، تکمیل نبودن زیرساخت‌های آب شرب، گاز شهری، روشنایی معابر، مسیرهای دسترسی، حمل‌ونقل عمومی، تأمین امنیت عمومی با استقرار نیروی انتظامی و برنامه گشت‌زنی در شهرک و همچنین نشر شایعات پیرامون گسل و خطرات زلزله؛ از مشکلاتی بود که ساکنان شهرک برف‌فروشان خواستار پیگیری آنها از سوی اعضای شورا شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15492

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.