• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
​با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز

نرخ بلیت مترو شیراز به صورت شناور تعیین شد

  • کد خبر : 15483
  • 12 بهمن 1399 - 10:01
نرخ بلیت مترو شیراز به صورت شناور تعیین شد
یکصد ‌‌و‌ هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، نمایندگان در جلسه یکصد ‌و‌هفتادم این شورا که یکشنبه ۱۲بهمن‌ماه به‌صورت عادی و علنی برگزار شد، به بررسی ایراد فرمانداری به مصوبه “حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز پرداختند. در همین زمینه، اعضا در ماده واحده‌ای اعلام کردند که بر این مصوبه اصرار می‌کنند.
دستور کار دوم این شورا به استرداد لایحه شهرداری شیراز درباره پرداخت یک میلیارد ریال به‌منظور تقدیر از کارکنان کادر درمان و پرستاران بیمارستان‌های نمازی و علی‌اصغر(ع) به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) اختصاص یافت و در نهایت، این لایحه با تقاضای شهردار شیراز به شهرداری بازگردانده شد.
اما در ادامه این جلسه از شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه شهرداری شیراز، درباره تعیین بهای بلیت سال ۱۳۹۹ مترو شیراز با نرخ شناور در دستور کار قرار گرفت.
بر این اساس، شوراییان به شهرداری شیراز مجوز دادند روش اخذ بهای بلیت مترو را تغییر دهد؛ بدین‌ترتیب مبلغ ورودی هر ایستگاه برای دارندگان کارت شهروندی به میزان ۶۵۰۰ ریال اعلام شد که در هنگام ورود از کارت مسافران کسر می‌شود و مابقی مبلغ بر اساس مسافت طی شده، در هنگام خروج از کارت آنها کسر خواهد شد.
براین اساس، از صفر تا دو و نیم کیلومتر به مبلغ ۲۰۰۰ ریال، از دو و نیم تا ۵ کیلومتر ۳۰۰۰ ریال، از ۵ تا ۸ کیلومتر ۴۰۰۰ ریال، از ۸ تا ۱۱ کیلومتر ۵۰۰۰ ریال، از ۱۱ تا ۱۵ کیلومتر ۶۰۰۰ ریال، از ۱۵ تا ۱۹ کیلومتر ۷۰۰۰ ریال و از ۱۹ تا ۲۲ و ۵۸ صدم کیلومتر ۸۰۰۰ ریال محاسبه می‌شود.
همچنین مبلغ بلیت تک‌سفره با توکن ۲۰هزار ریال خواهد بود.
درصورتی که مسافران بهای بلیت را در زمان خروج پرداخت نکنند، مبلغ ۱۰هزار ریال از موجودی کارت آنان در سفر بعدی بابت بهای بلیت سفر قبلی کسر خواهد شد.
شایان یادآوری است که این مصوبه از ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.
شورا در دستور کار بعدی خود به موضوع تعیین محدوده و فازبندی اجرایی طرح بازآفرینی مجموعه زندیه پرداخت و در این راستا، تعیین محدوده و فازبندی اجرایی طرح بازآفرینی مجموعه زندیه به تصویب رسید؛ بر این اساس محدوده طرح، عرصه‌ای به مساحت تقریبی ۳۰ هکتار را در بر می‌گیرد که از سمت شمال به خیابان فردوسی، از سمت غرب به خیابان های ۲۲ بهمن، ناصر خسرو، هجرت (حدفاصل خیابان ناصر خسرو و میدان شهدا) و کوچه پارک هتل، از سمت جنوب به بلوار کریم خان زند (حدفاصل کوچه پارک هتل و میدان شهدا)، خیابان های پیروزی و فرهنگ، ضلع جنوبی حمام و مسجد وکیل و از سمت شرق به ضلع شرقی بازار وکیل جنوبی، سرای روغنی، تیمچه احمدی، سرای گمرک، فضای اصطبل، بازار وکیل شمالی و بازار نو محدود می‌شود.
فاز یک اجرایی این طرح، شامل دو بخش است که بخش نخست فاز اول عرصه‌ای است  که خیابان‌های ۲۲ بهمن، ناصر خسرو و هجرت (حدفاصل خیابان‌های ناصرخسرو و میدان شهدا)، میدان شهدا، بلوار کریمخان زند (حدفاصل میدان شهدا و کوچه پارک هتل)، خیابان‌های پیروزی و طالقانی، بازار وکیل جنوبی (راسته اصلی و رسته‌های آن)، سرای روغنی،  تیمچه احمدی، سرای گمرک، فضای اصطبل، بازار نو و بازار وکیل شمالی را در برمی‌گیرد.
همچنین عرصه بخش دوم فاز یک شامل بخشی از اراضی محله درب شاهزاده، پارک ابوذر و فضای پیرامون آن، ساختمان بانک ملی، ارگ کریمخانی و شهرداری مرکزی و محوطه های پیرامون آنها و پارک آموزش و پرورش خواهد بود.
فاز دو اجرایی نیز  دروازه اصفهان، خیابان فردوسی، بخشی از محله درب شاهزاده و امتداد بازار نو تا دروازه اصفهان را شامل می‌شود.
در ادامه جلسه یکصد‌و‌شصت‌ونهم شورای اسلامی شهر شیراز، طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا، درباره بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری بررسی و مقرر شد که نام یک خیابان با دو نام شهید نیکو و شهید نیک‌نژاد (کوچه سرسره سابق) به نام خیابان “شهید نیک‌نژاد” تغییر یابد؛ همچنین کوچه ۱۱ بلوار گل محمدی در شهرک میانرود به نام “شهید عبدالخالق رنجبر”،  کوچه بی‌نام حدفاصل میدان شهید سبحانی و خیابان مطهری جنوبی و میدان داخلی این کوچه به نام “شهید رستم رفیعی”، کوچه ۵ خیابان شهید نیک‌نژاد به نام “شهید حاج غریب سعیدی” خیابان جدیدالاحداث منشعب از خیابان شهید نسیمی در محدوده شهرداری منطقه ۶ به نام “شهید حمید عفیفی‌پور”  و اولین کوچه سمت راست این خیابان به نام “افلاک” نامگذاری شد.
افزون‌بر این، نامگذاری سه پلاتو یا سالن از پردیس تئاتر نصر نیز صورت گرفت و “استاد مجید افشاریان”، “استاد ابوالقاسم پورشکیبایی” و “استاد احمد علامه دهر” صاحب سالن تئاتر شدند. 
در ادامه این دستور کار، نامگذاری تونل‌های واقع در کیلومتر ۵ محور شهید قاسم سلیمانی در شمال محله محمودیه به نام “شهید دادالله شیبانی”، انتهای خیابان طالقانی حدفاصل چهارراه بانک ملی تا ابتدای خیابان ۲۲ بهمن به نام “سید قاسم دستغیب” و قسمتی از خیابان اقبال لاهوری جنوبی حدفاصل خیابان پروین اعتصامی و استاد شهریار به نام “سهروردی” صورت گرفت.
همچنین مصوبه تغییر نام خیابان کوهسار به نام “دکتر علی‌اصغر خدادوست” لغو و به‌جای آن چپگرد در حال احداث واقع در تقاطع جاده صدرا و بلوار دکتر حسابی به نام وی تصویب شد. 
در ادامه، پارکی در شهرک حسین‌آباد و مجاورت رودخانه خشک به نام پارک “نهر اعظم” و  پارکی واقع در شهرک بازنشستگان ارتش در مجاورت درمانگاه به نام پارک “صنوبر” نامگذاری شدند.
مصوبه دیگر دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز به لایحه شهرداری، درباره اخذ مجوز انعقاد قرارداد مشارکت در احداث و بهره‌برداری پروژه پارک آبی بزرگ شیراز با شرکت مهندسی و ساختمان شمس عمران بدون تشریفات اختصاص یافت.
این مصوبه از سوی کمیسیون‌های اقتصاد و سرمایه‌گذاری، برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک و گردشگری و زیارت شورا به صحن شورا‌ آمده بود.
شوارییان در نتیجه بررسی‌ها‌ به شهرداری شیراز اجازه دادند که با رعایت صرفه و صلاح شهرداری و براساس مقررات آیین‌نامه مالی و معاملاتی، قرارداد مشارکت را با شرکت مهندسی و ساختمانی شمس عمران انعقاد کنند؛ بدین‌صورت که احداث و بهره‌برداری پروژه پارک آبی بزرگ شیراز تا سقف ۵هزار میلیارد ریال به میزان ۷۵درصد سهم مشارکت شهرداری و ۲۵درصد سهم مشارکت شریک، بدون تشریفات انجام پذیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15483

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.