• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
به همت شهرداری شیراز

اولین دفتر حمایت و توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد شیراز آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 15462
  • 07 بهمن 1399 - 8:53
اولین دفتر حمایت و توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد شیراز آغاز به کار کرد
شهردار شیراز در آیین آغاز به کار اولین دفتر حمایت و توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد شیراز گفت: تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌های اجتماعی نباید راهی را بروند که برخی خیریه‌ها در پیش گرفتند و اعتماد مردم را از دست داده‌اند؛ بلکه این مراکز باید در زمینه خدمت‌رسانی درست به جامعه هدف، گام بردارند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور با بیان این مطلب که بنیادهای خیریه و تشکل‌های مردمی قدمت دیرینه ای در ایران دارند و باید در شرایط حساس کنونی بیشتر به یاری نیازمندان بشتابند، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد باید تلاش کنند تا محل فامیل بازی و به عبارتی دکانی برای کسب درآمد نشوند، چرا که این سازمان ها قرار است بدون در نظر گیری منافع شخصی به مردم کمک کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از خیریه ها نتوانستند به درستی گره‌ای از مشکلات جامعه باز کنند زیرا این مراکز به درستی هدایت نشدند؛ باید دقت شود که تشکل‌های مردمی نیز به این وضعیت دچار نشوند.
شهردار شیراز خواستار نظارت جدی بر منابع خیریه ها و پیشگیری از بروز بی اعتمادی مردم به این مراکز شد و گفت: سازمان های مردم نهاد نباید به سمت و سویی بروند که مردم به آنها بی اعتماد شوند و لازم است این سازمان ها در حال حاضر اولویت خود را به حوزه های حمایتی و اجتماعی اختصاص دهند.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد امروز اولویت اصلی شان این است که بخش زیادی از جامعه را که از لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار دارند حمایت کنند.
مهندس اسکندرپور در مورد کمک به مردم در قالب بسته های حمایتی و معیشتی و رونمایی از آنها در فضاهای عمومی و با تبلیغات فراوان بیان داشت: با این شیوه کمک ها به شدت مخالفم چرا که ماموریت علما و بزرگان در این خصوص همیشه تکریم جایگاه انسانی بوده است.
وی افزود: این چه تکریمی است که خانواده ها را با یک بسته مقابل دوربین ها می آوریم تا این کمک ها را ثبت کنیم؟ این کمک ها باید به گونه ای باشد که عزت نفس و کرامت انسانی اشخاص حفظ شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این جلسه گفت: اولین دفتر حمایت و توان افزایی سازمان های مردم نهاد در شیراز با نام احتصاری (حمتا) اولین مرکز در کل کشور است که به منظور حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شیراز تاسیس شده و این فضا یکشنبه پنجم بهمن ۹۹ تقدیم به فعالان سازمان‌های مردم نهاد شیراز می‌شود.
معاون شهردار با توجه به شعار انسان محوری شورا و شهرداری، آغاز فعالیت دفتر حمتا را اتفاقی مهم برای تحقق این شعار دانست و اظهار داشت:  برای استفاده از خدمات این مرکز، سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با ورود به سامانه ای که در سایت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز طراحی شده از تمام خدماتی که برای آنها دیده شده است استفاده کنند و تمام خدمات معاونت فرهنگی به صورت برخط به آنها ارائه می شود.
وی بیان کرد: تمام سازمان‌ها می‌توانند با ورود به این سامانه این محل را برای برگزاری برنامه های خود رزرو و جلسات خود را اینجا برگزار کنند.
معاون شهردارگفت: از گذشته یکی از مطالبات سازمان‌های مردم نهاد نبود محلی برای برگزاری جلسات و فعالیت‌هایشان بود البته با توجه به اینکه بخشی از سراهای محله به این امور اختصاص داشت کمی از مشکلاتشان حل شده بود و این مرکز دغدغه اصلی این سازمان‌ها درکل شهر پوشش می‌دهد و اتفاقی مهم برای توسعه سازمان‌های مردم نهاد خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15462

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.