9
​شهردار شیراز اعلام کرد

احداث بوستان های ورزش و سلامت در مناطق یازده گانه شیراز

  • کد خبر : 15459
  • 08 بهمن 1399 - 8:39
احداث بوستان های ورزش و سلامت در مناطق یازده گانه شیراز
شهردار شیراز با بیان اینکه در تمام طرح‌های شهرداری به ویژه در شهرک‌های جدید الاحداث ایجاد مسیرهای دوچرخه یک الزام است، گفت: ۱۱ طرح بوستان ورزش و سلامت در شیراز ساخته شده که در تمام آنها مسیر دوچرخه وجود دارد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدراسکندرپور در آیین اعطای نشان شهر ملی دوچرخه به شهر شیراز گفت: انتخاب شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه با مشارکت مردم و نخبگان مذهبی و خردمندان شهر صورت گرفته و بدون حمایت آنها کسب این عنوان فاخر امکان پذیر نبود.
شهردار شیراز با طرح این پرسش که آیا بزرگ بودن پروژه ها به معنای خوب بودن آنها است اظهار داشت: در سالهای اول و دوم آغازبه کارمدیریت شهری در دوره جدید، گروهی انتظار داشتند تا به همان سبک و سیاق گذشته به اولویت بندی و اجرای پروژه ها بپردازیم و عملکرد ما تا حدود زیادی با پیشینیان مقایسه می شد. این در حالی بود که مدیریت فعلی بنا نداشت آن مسیر را ادامه دهد.
وی در ادامه با ذکر این نکته که مدیریت شهری در دوره معاصر نگاه متفاوتی به اجرای پروژه ها داشته و مسیر متفاوتی را برگزیده که به رشد کیفی زندگی شهروندان می انجامد خاطر نشان کرد: بزرگی و کوچکی طرح ها از نظر حجم و اعتبار نمی تواند شاخص مناسبی برای کارآمدی آنها باشد. بلکه شاخص اصلی به اثرگذاری و نقش آنها در کیفیت زندگی شهروندان باز می گردد. گاهی پروژه های کوچک و نرم افزاری کیفیت زندگی شهروندان را متحول می کنند.
وی در ادامه به احداث پروژه کاجستان در بلوار شهید رجایی اشاره کرد و افزود: بسیاری از شهروندان زمین ۲ هزارمتری در ابتدای بلوار فرهنگشهر را به خاطر دارند که سال های سال به حال خود رهاشده بود و ۲ معمار جوان و خلاق شهرداری با نگاهی نو آن را به فضایی تبدیل کردند که میزان اثرگذاری آن با پروژه های بزرگ برابری می کند.
شهردار شیراز با بیان این که مدیریت فعلی شهری نگاه نرم تری به پروژه ها دارد اظهار داشت: شهرداری شیراز در دوره معاصر به دنبال تبدیل فضاهای مرده و گمشده شهری به مجموعه هایی فعال و سرزنده است.
اسکندرپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت شهرداری از سیستم حمل و نقل عمومی تصریح کرد: سهم امسال شهرداری از اوراق مشارکت ۲۰۰ میلیون تومان است که با این اعتبار می توان ۵۰ دستکاه اتوبوس را خریداری کرد. این اتوبوس ها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به بهره برداران تحویل می شوند و آنها با پرداخت ۱۰درصد از هزینه های انجام شده می توانند از آنها استفاده می کنند. به منظور حمایت از رانندگان شریف اتوبوسرانی ۲۰ درصد از بهای اتوبوس ها هم به صورت قسطی پرداخت شده و ۷۰ درصد باقیمانده در قبال انجام کار و ارایه خدمات صورت می پیذیرد.
وی با بیان این که به هر دستگاه اتوبوس سالیانه ۵۰ میلیون تومان سوبسید پرداخت می شود اظهار داشت: در تداوم حمایت های شهرداری شیراز از سیستم حمل و نقل عمومی، محموعه مدیریت شهری ۱۰ میلیارد تومان هم به دوچرخه های هوشمند اشتراکی سوبسید پرداخت می کند. البته در کنار این ها خط دوم متروی کلانهشر شیراز هم با قدرت در حال انجام است که اجرای  هر کیلومتر آن ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد. این در حالی است که شهرداری به ازای هر بلیط مبلغ ۲۱ هزار تومان هزینه کرده و مبلغ ناچیزی را از شهروندان در یافت می دارد.
این مقام مسئول در ادامه افزود: چنان که مشاهده می کنید شهرداری شیراز هزینه های زیادی را برای حمایت از حمل و نقل عمومی پرداخت می کند اما در زمینه دوچرخه های هوشمند اشتراکی شاهد هجمه های فراوانی هستیم. به یاد داشته باشیم که راه اندازی و رونق سیستم های حمل و نقل عمومی نیازمند سرمایه گزاری و حمایت و پشتیبانی است.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش به پروژه های انسان محور شهرداری اشاره کرد که در قالب پارک های سلامت و مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی به بهره برداری می رسند و اظهار داشت: در تمامی مناطق یازده گانه شهرداری شیراز شاهد احداث و بهره برداری از پروژه های انسان محور و تقویت محورهای تعاملی هستیم. این پروژه های نرم به نحوی تعبیه شده اند که قابلیت ارایه خدمات به همه اعضای خانواده و تمامی طیف های سنی را داشته باشند و به سان پروژه هایی که در گذشته به بهره برداری می رسیدند با محدودیتی لحاظ مخاطب مداری روبرو نخواهند بود.
در ادامه این مراسم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: تا روز شیراز مسیرهای دوچرخه سواری به ۵۰۰ کیلومتر در شطح شهر افزایش خواهد یافت.
مسعود طهماسبی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شیراز وجود دارد که ۱۱۰ کیلومتر آن ویژه دوچرحه است اظهار داشت: تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر به مسیرهای دوچرخه سواری اضافه خواهد شد و تا اردیبهشت سال آینده شهروندان از ۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در همه مناطق شیراز بهره مند خواهد شد.
وی با بیان این که ۶۰۰ هزار سفردرون شهری به صورت رسمی با دوچرخه ها  ثبت شده اظهار داشت: میزان استفاده شهروندان از این مد حمل ونقلی پاک به مراتب بیشتر از اعداد و ارقام ثبت شده است و در شهر شیراز به دنبال ثبت ۳ درصد از آمار حمل و نقل با دوچرخه هستیم.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش خواستار تداوم حمایت شهرداری شیراز از سوبسید دوچرخه ها شد و اظهار داشت: سقف ۷۵ هزار نفری کاربران بی دودها در کمتر از یکسال پر شد و و امیدواریم با تداوم حمایت مالی از مرحله دوم، کاربرانی که از دوچرخه های هوشمند اشتراکی استفاده می کنند تعداد آنها به ۱۵۰ هزار مورد افزایش یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پایان خبر از شناسنامه دار کردن مسیرهای دوچرخه سواری تا پایان سال داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15459

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.