• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9
توسط سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری ایران؛

نشان شهر ملی دوچرخه ایران به شهردار شیراز اهدا شد

  • کد خبر : 15456
  • 08 بهمن 1399 - 8:35
نشان شهر ملی دوچرخه ایران به شهردار شیراز اهدا شد
طی مراسمی با حضور سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری ایران، نشان شهر ملی دوچرخه ایران به حیدر اسکندرپور شهردار شیراز اهدا شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری توسعه مسیر‌های دوچرخه سواری و وجود دوچرخه‌های اشتراکی در این کلانشهر را حاصل مشارکت و خرد جمعی مسئولان شهری ذکر کرد و گفت: تاکنون ٣٠٠ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در سطح مناطق یازدهگانه شیراز احداث شده که ١١٠ کیلومتر آن کاملا تخصصی است و ١٩٠ کیلومتر آن به صورت مشترک است و حرکت شهرداری شیراز در این زمینه قابل تقدیر است.
افشین داوری عنوان کرد: دوچرخه‌های اشتراکی در بعضی از شهر‌ها هم وجود دارد و شاید تعداد آن هم بیشتر از شیراز باشد، اما رعایت اصول در آیین نامه توسط بسیار مهم بوده و این کار باید در سطح کشور هم مطرح شود.
وی با تصریح بر اینکه صرف هزینه در این زمینه سرمایه گذاری است، به چرایی این گفته اشاره کرد و افزود: دوچرخه سواری علاوه بر ایجاد هوای پاک، چند موضوع مهم دیگری از جمله سلامتی، افزایش آمادگی جسمانی، ارتقای آسایش روحی و روانی شهروندان، نشاط اجتماعی و بالا بردن انگیزش مردم برای زندگی بهتر را رقم می‌زند.
داوری تاکید کرد که دوچرخه سواری به بحث درمان کمک هم کمک جدی می‌کند و کاهش هزینه‌های درمانی را به دنبال دارد و علم ورزشی این مهم را ثابت کرده است.
او همچنین با تاکید بر این نکته که نشان ملی شهر دوچرخه به شیراز در حد یک حرف باقی نماند و در عمل هم ملی باشد و پیشنهاد کرد که باشگاه شهر ملی دوچرخه سواری در شیراز راه‌اندازی شود.
سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری خواستار انجام بخشی از اردو‌های تدارکاتی دوچرخه سواری در شیراز و ساخت پیست‌های بی ام ایکس شد و گفت: این پیست‌ها چند بعد دارند و با هزینه اندک محیط بسیار مفرحی ایجاد می‌کنند.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در گذشته رقابت شهرداران برای اجرای پروژه های عمرانی بود که اکنون در زمینه اجرای پروژه های انسان محور از یکدیگر پیشی می گیرند.
دکتر نواب قائدی با شاره به استقبال شهروندان از دوچرخه های هوشمند اشتراکی خاطر نشان کرد:  سقف ۷۵ هزاری کاربران دوچرخه های بی دود در کمتر از یکسال پر شد و در حال حاضر شهروندان از مدیریت شهری مطالبه حمایت و پرداخت سوبسید در این زمینه را دارند که با همت و درایت شهردار و حمایت های شورای اسلامی شهر شیراز این امر محقق خواهد شد.
وی با ابراز امیدواری به منظور استفاده مردم از دوچرخه برای سفرهای کوتاه گفت: در شرایط سخت کرونا بسیاری از ورزش ها تعطیل شدند و این در حالی بود که استفاده مردم از دوچرخه های هوشمند اشتراکی افزایش یافت.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز خبر از احداث پیست دوچرخه های کوهستان در مناطق ۳ و ۶ شیراز داد و افزود: سوبسید و حمایتی که شهرداری در حوزه حمل و نقل پرداخت می کند باید برای دوچرخه های هوشمند اشتراکی هم نهادینه شود.
در ادامه این مراسم رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استفاده از دوچرخه از همه لحاظ دارای خیر و برکت مثبت است.
سولماز دهقان با بیان این که نتایج مثبت  بسیاری از سرمایه گذاری ها در سال های بعد آشکار خواهد شد اظهار داشت: افزایش نشاط در جامعه، برخورداری ازهوای پاک و بهبود سرانه سلامت از فواید فراگیری استفاده از دوچرخه در جامعه است.
وی در ادامه افزود: یکی از مطالبات جدی مردم در منطقه ۶ شهرداری شیراز به افزایش قلمرو دوچرخه های بی دود باز می گشت که با همکاری شهرداری شیراز این امر محقق شد و تا به امروز نیمی از مساحت شیراز تحت قلمرو بیدودها در آمده اند.
رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خواستار استفاده از اسکوترهای اشتراکی در کنار بی دودها به منظور حفظ هوای پاک شیراز شد.
در ادامه این مراسم رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: عنوان شهر ملی دوچرخه بر افتخارات پایتخت فرهنگی ایران می افزاید.
سیداحمدرضا دستغیب موفقیت هر طرحی را در حوزه شهری بر مبنای سه ضلعی مردم، شهرداری و شورا ارزیابی کرد و افزود: در کلانشهر شیراز این سه ضلع حیاتی و تاثیرگذار با یکدیگر هماهنگی خوبی دارند و مدیران شهری پروژه هایی که مورد نیاز و مطالبات مردمی باشد را در صدر اهمیت قرار داده اند.
وی با اشاره به اهمیت دوچرخه سواری بانوان تصریح کرد: دختران و زنان رکن اصلی خانواده هستند و ورزش این اقشار تاثیرگزار می تواند جامعه را به سمت و سوی ورزش و شادابی و سلامتی رهنمون ساخته و سایر اعضای خانواده را دراین مسیر همراهی کند.
این مقام مسئول خواهان استفاده شهرداری شیراز از دوچرخه های تاشو برای سفرهای درون شهری شد و افزود: امیدواریم سرانه استفاده مردم از دوچرخه افزایش یابد و  امروزه شهروندان نتیجه بخشی از تلاشهای شهرداری و شورا را مشاهده می کنند.
رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: مردم شیراز همیشه به پویایی و نشاط شهره عالم بوده اند.
لیلا دودمان با تقدیر از تلاش های شهرداری برای افزایش مسیرهای دوچرخه سواری گفت: شیراز تنها کلانشهری در ایران است که ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری دارد و این مساحت تا نوروز به ۴۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.
وی یکی از دلایل مهم این موفقیت را حمایت های شهردار کلانشهر شیراز از این طرح عنوان کرد و در ادامه بیان داشت: هیات دوچرخه سواری نقش ارزنده ای در این موفقیت داشته و شهر شیراز به کارنامه درخشانی در این زمینه دست یافته است.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: تشویق شهروندان برای ورزش و شادابی، تکلیف شهرداری و از شعارهای اصلی لیست امید است.
قاسم مقیمی با بیان اینکه گام های شهرداری در حوزه سلامت به نوعی باقیات صالحات است خاطر نشان کرد:  ریل گذاری مدیریت شهری در این عرصه سبب می شود این حرکت ارزش افزوده ای را برای شهر و شهروندان به همراه داشته و به شادی شهروندان بی انجامد.
وی از افزایش مسیرهای دوچرخه سواری به عنوان یکی از بهترین و مثبت ترین پروژه هایی یاد کرد که در دهه فجر به صورت گسترده ای مورد توجه قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15456

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.