• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز؛

ارائه خدمات زانوبند و کفش طبی در درمان پاهای پرانتزی

  • کد خبر : 15434
  • 17 بهمن 1399 - 10:56
ارائه خدمات زانوبند و کفش طبی در درمان پاهای پرانتزی

به گزارش سحاب پرس، مهندس مهرداد لک‌زاده مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز با بیان اینکه پای (زانوی) پرانتزی عارضه‌ای است که در طی آن، پاها از زانو به پایین به سمت خارج متمایل شده و باعث می شوند که زانو ها از یکدیگر فاصله گرفته ولی مچ پا ها به هم متصل باشند، گفت: […]

به گزارش سحاب پرس، مهندس مهرداد لک‌زاده مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز با بیان اینکه پای (زانوی) پرانتزی عارضه‌ای است که در طی آن، پاها از زانو به پایین به سمت خارج متمایل شده و باعث می شوند که زانو ها از یکدیگر فاصله گرفته ولی مچ پا ها به هم متصل باشند، گفت: در بیشتر کودکان زیر ۲ سال، علت پای پرانتزی یک حالت طبیعی ظاهری در پاست.

وی افزود: پزشکان به این نوع از پای پرانتزی، پای پرانتزی فیزیولوژیک می گویند و قوس پاها به تدریج تا سن ۱۸ ماهگی بهبود یافته و با رشد کودک این بهبودی ادامه پیدا کرده و تا سن ۳ تا ۴ سالگی کودک، پاهای پرانتزی کاملا اصلاح شده و حالتی طبیعی به خود می‌گیرد.

لک‌زاده گفت: اگر یک کودک بیمار بوده، چه در اثر نرمی استخوان و چه در اثر هر گونه بیماری که از سخت شدن استخوان ها جلوگیری کند و یا تغذیه ی نامناسب داشته باشد، حالت پرانتزی پا ها ممکن است در او باقی بماند.

وی در ادامه افزود: در برخی موارد، مشکلات اسکلتی، عفونت و یا تومور ها نیز می توانند بر رشد پا تاثیر گذاشته و منجر به ایجاد پا و زانوی پرانتزی یک طرفه شوند.

مهرداد لک‌زاده با اشاره به علل دیگر ایجاد پا و زانوی پرانتزی را حوادث فیزیکی دانست، گفت: احتمال ایجاد این عارضه پس از برخی اتفاقات و حوادث که کندیل استخوان ران را تحت تاثیر قرار می دهند، بسیار بالاست.

مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز با اشاره به راهکار تشخیص زانوی پرانتزی در یک کودک مبتلا، گفت: با معاینه فیزیکی مناسب، فضای بین زانو ها به منظور تعیین شدت عارضه، اندازه گیری می شود و پزشک ممکن است به منظور رد کردن احتمال بیماری نرمی استخوان، انجام یک آزمایش خون را تجویز کند.

وی با بیان اینکه معمولا برای بیماران در صورت داشتن برخی عارضه ها پس از عکس برداری با اشعه ی ایکس، گفت: بستن بریس یا زانوبند طبی یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای درمان پای پرانتزی است و بریس برای کودکانی تجویز می‌شود که مدتی طولانی دچار مشکل پای پرانتزی بوده‌اند و بستن زانوبند تا زمان محکم شدن استخوان‌های کودک ادامه می‌یابد.

لک‌زاده گفت: کفش طبی نیز درمان دیگری است که اگر مشکل پای پرانتزی کودک تا ۴ سالگی برطرف نشده باشد، توصیه می‌شود و کفش طبی باید تحت نظر دقیق پزشک استفاده شود و کلینیک ارتوپدی فنی دنا با بهره مندی از پرسنل کارآمد آماده ارائه خدمات تخصصی می‌باشد .

مهرداد لک‌زاده تاکید کرد: صرفاً زمانی از بریس و کفش طبی استفاده می‌شود که بدشکلی زانو بسیار شدید باشد یا کودک به بیماری مرتبط دیگری مبتلا باشد.

گفتنی است کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با کیفیت استفاده از مواد اولیه با کیفیت ،تولیداتی برابر با نمونه های خارجی  را در دسترس بیماران قرار می‌دهد تا مشکل آن‌ها را حل نماید.

کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز واقع در سی متری سینما سعدی خیابان ذوالانوار غربی پلاک ۱۲۳ با شماره‌های تماس ۰۹۱۷۶۹۵۵۱۳۱ و ۰۷۱۳۲۳۵۵۷۷۲ در ساعات کاری صبح ها از ۸ صبح تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶:٣۰ لغایت ٢٠:٣٠ آماده ارائه خدمات می‌باشد.

علاقه مندان می‌توانند صفحه رسمی کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز را در اینستاگرام به آدرس http://instagram.com/orthopedi.fani.dena دنبال نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15434

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.