• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

نمایشگاه عکاسان خبری فارس در حرم شاهچراغ(ع) افتتاح شد

  • کد خبر : 15428
  • 16 بهمن 1399 - 8:14
نمایشگاه عکاسان خبری فارس در حرم شاهچراغ(ع) افتتاح شد
همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه عكس جمعی از عكاسان خبری استان فارس با عنوان «حماسه‌های ماندگار» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) افتتاح شد.

به گزارش سحاب پرس، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس جمعی از عکاسان خبری استان فارس با عنوان «حماسه‌های ماندگار» عصر روز گذشته، ۱۵ بهمن‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم گفت: این نمایشگاه با همکاری و مشارکت جمعی از عکاسان خبری استان فارس از امروز آغاز به‌کار کرده است که به یاری خدا تا ۲۴ بهمن‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پا برجاست.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۶۰ عکس از عکس‌های راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن سال‌های گذشته استان که توسط عکاسان خبری به ثبت‌ رسیده و در رسانه‌ها نیز منتشر شده است،‌ در معرض دید عموم گذاشته شده است، گفت: این نمایشگاه جنبه جشنواره‌ای نیز دارد بدین صورت که هر عکس علاوه بر ذکر نام عکس دارای یک کد است و عموم بازدیدکنندگان نمایشگاه می‌توانند عکس برگزیده از نظر خود را به شماره پیامکی که در پایین هر عکس قرار دارد، پیامک کنند و در پایان نیز عکس‌های برگزیده معرفی شده و از عکاسان آن تجلیل به‌عمل خواهد آمد.
میکائیلی اظهار کرد: به‌منظور معرفی و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌‌های عکاسان خبری استان فارس که هر کدام از آنان نیز دارای هنرهای درخور توجهی هستند، برنامه‌ریزی مختلفی انجام داده‌ایم که به یاری خدا در طول سال و به‌خصوص هفته هنر انقلاب اسلامی آن‌ها را اجرایی خواهیم کرد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در پایان ضمن قدردانی از عکاسانی که در برپایی این نمایشگاه همکاری و مشارکت داشته‌اند، گفت: در برپایی این نمایشگاه نهادهای مختلفی پایگاه مقاومت بسیج آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، معاونت فرهنگی سپاه فجر و حوزه هنری انقلاب اسلامی،‌ سازمان بسیج هنرمندان استان را یاری رسانده‌اند.
حسن گلزار، معاون فرهنگی سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و ایام‌ دهه فجر گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا شاید نتوانیم راهپیمایی‌ نظیر سال‌های گذشته را که مردم تجمع می‌کردند را انجام دهیم اما می‌توان کارهایی انجام داد تا جای خالی راهپیمایی نظیر سال‌های گذشته به‌نوعی جبران شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس عکاسان خبری استان فارس گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند تا حدودی آن تصاویر سال‌های گذشته زنده کند. البته به‌نظر می‌رسد که چنین نمایشگاه‌هایی لازم است در نقاط مختلف شهر که مراسم ۲۲ بهمن امسال که به‌صورت رژه موتوری و خودروی برگزار می‌شود، برپا شوند.
گلزار در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و افزود: متولی برپایی راهپیمایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است اما در مجموعه بسیج و سپاه تاکنون چندین جلسه در این رابطه برگزار کرده‌ایم و در آن برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا در تمام نقاط شهر شیراز و البته بلوارها و خیابان‌های اصلی هم رژه موتوری و هم خودرویی انجام شود.
وی با ذکر این نکته که ممکن است این برنامه‌ریزی در روزهای آینده تغییر کند، گفت: نقاطی که قرار است رژه‌های خودرویی و موتوری اجرا شود، کاملاً مشخص شده است ضمن اینکه پیش‌بینی‌های امنیتی لازم هم در این رابطه اندیشیده شده است.
احسان خازن، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حرم احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نیز در این مراسم گفت:‌ پایگاه مقاومت احمدبن موسی(ع) که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مستقر است، با هماهنگی سایر مجموعه‌ها مانند بسیج هنرمندان یا معاونت فرهنگی سپاه فجر اقدام به برگزاری برنامه‌های متعددی در دهه فجر کرده است که برگزاری نمایشگاه حماسه‌های ماندگار یکی از این برنامه‌هاست و در آن آثار عکاسان خبری استان در معرض دید زائران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی قرار گرفته است.
وی اظهار کرد:‌ البته طی این ایام و به‌مناسبت بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر و سالروز ولادت حضرت زهرا(س)،‌ برنامه‌های مختلفی نظیر برپایی همایش‌های بصیرتی، تکریم خانواده معظم شهدای مدافع حرم و شهدای خانواده‌های خدام آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) به‌همت پایگاه مقاومت بسیج احمدبن موسی(ع) اجرا شده و می‌شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15428

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.