• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
12

مرغداران شیراز جوجه ریزی برای ایام عید را اغاز کردند

  • کد خبر : 15391
  • 03 بهمن 1399 - 15:39
مرغداران شیراز جوجه ریزی برای ایام عید را اغاز کردند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: با رفع اشکالات سامانه بازرگاه میل و رغبت جوجه ریزی مرغداران افزایش یافته است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ذبیح اله سیروسی تصریح کرد: با اعلام مرغداران، به محض ورود جوجه به داخل سالن های پرورش، تیم ارزیابی، متشکل از کارشناسان اموردام وحراست جهاد کشاورزی وکارشناس دامپزشکی در واحد مذکور حضور می یابند و ضمن بازدید، درصورت تایید از طریق سامانه سماصط وgis سهمیه ی دان مصرفی برای مدت چهل روز پرورش بار گذاری و ازطریق سامانه بازرگاه خریداری میگردد.
وی افزود :مرغ عرضه شده درسن چهل روزگی به عنوان مرغ سایز قلمداد گردیده که هم از نظر کیفیت غذایی و بهداشتی برای مصرف کننده مناسب بوده وهم برای تولید کننده با در نظر گرفتن ضریب غذایی مقرون به صرفه است.
سیروسی همچنین گفت :معولا میانگین گوشت این مرغها۱٫۵الی ۱٫۸ کیلو گرم است که درصورت تمایل مرغدار جهت افزایش وزن مابقی دان مصرفی از بازار آزاد تهیه خواهد شد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد :قیمت هر کیلو ذرت دولتی ۱۷۰۰ تومان وسویا ۲۸۰۰ تومان بوده که دربازار ازاد بترتیب ۴۵۰۰و۱۵۰۰۰تومان می باشد.
وی با بیان اینکه مرغداران شیراز در دیماه سال جاری ۹۳۲۰۰۰ واحد جوجه ریزی داشته اند گفت :این میزان نسبت به میانگین ماهیانه بیست درصدافزایش داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز همچنین افزود :محصول تولیدی به میزان۱۹۰۰تن از اواسط بهمن تااواسط اسفند به بازار عرضه خواهد شد که با جوجه ریزی بهمن ماه زنجیره مرغ ایام عید تا پایان سیزده نوروز تکمیل می گردد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15391

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.