• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
رییس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی شیراز؛

تاثیر موفق همیاران مهربان ترافیک در سطح خیابان‌ها در کاهش تصادفات

  • کد خبر : 15364
  • 09 بهمن 1399 - 15:06
تاثیر موفق همیاران مهربان ترافیک در سطح خیابان‌ها در کاهش تصادفات
رییس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی شیراز از حضور موثر و موفق همیاران مهربان ترافیک در سطح خیابان و کاهش ۱۲ درصدی تصادفات جرحی نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد .

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز سرهنگ آرش حقیقت در جلسه آموزشی همیاران مهربان ترافیک که با حضور سید عبدالرضا دستغیب مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، دکتر عبدالمحمد طاهری عضو هیات مدیره مجمع مذکور و جوانان نیک اندیش برگزار گردید، گفت: وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی نظم بخشی به بخش ترافیک است که در همین راستا نیروهای همیار مهربان ترافیک به نوعی همان وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی را انجام می دهند.
وی با اشاره به اقدامات خوب مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در شهر شیراز و حضور نیروهای همیاران مهربان ترافیک در تقاطع و نقاط حساس ترافیک و نقش آنان در گسترش فرهنگ ترافیک، افزود:  سهم بزرگی از کاهش ترافیک و تصادفات در سطح شهر مرهون زحمات همیاران مهربان ترافیک است که امیدواریم این تلاش بیشتر و گسترده تر شود.
رییس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی شیراز با بیان اینکه خدمت همیاران مهربان ترافیک به شهروندان نوعی عبادت به شمار می رود، اظهار کرد: در راستای روانی ترافیک بهتر در معابر به پیشنهادات شما توجه ویژه داریم.
آرش حقیقت با اشاره به اینکه برخی از معابر جوابگوی حجم ترافیک نیست و توقف یک خودرو باعث ترافیک و راه بندان در آن خیابان می شود، گفت: تذکر شما به رانندگانی که قانون را رعایت نمی کنند روانی ترافیک را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه رفتار خوب و مودبانه شما همیاران مهربان ترافیک با شهروندان توسط دیگر شهروندان رصد می گردد، افزود: رفتارهای شما در فرهنگسازی ترافیک موثر خواهد بود.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز: همیاران مهربان ترافیک با متخلفین قوانین رانندگی باید با زبان خوش برخورد کنند.
دکتر عبدالمحمد طاهری معتقد است که همیاران مهربان ترافیک باید با متخلفین رانندگی با زبانی خوش صحبت کنند.
وی با بیان اینکه اگر آموزش ها به صورت صحیح به شهروندان ارایه شود و این آموزش ها در جامعه نهادینه گردد، اظهار کرد: در این صورت هر کس به وظیفه خود به درستی عمل می نماید و کار مسوولین در چنین جامعه ای بسیار راحت خواهد بود.
وی با بیان اینکه وجود ترافیک به هیچ عنوان برازنده شهر شیراز نیست، افزود: برای شهر شیراز که مملو از گردشگر است سیال نبودن ترافیک نشانه فقدان فرهنگ ترافیک در شهر است که باید نسبت به رفع این موضوع اقدام شود.
عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با بیان اینکه تنش ها و درگیری ها نشانه عدم رعایت فرهنگ ترافیک توسط شهروندان است، اظهار کرد: در چنین جامعه ای باید با جدیت بر روی مسایل فرهنگی و ترافیکی با آموزش ها توجه داشت که سهم بزرگی در این آموزش و فرهنگسازی بر عهده همیاران مهربان ترافیکی است.
دکتر طاهری گفت: مردم شیراز دارای فرهنگی غنی و پیشینه ای پر افتخار هستند که باید به این فرهنگ و پیشینه احترام گذاشت و در برخورد با ناهنجاری های ترافیکی در کمال احترام برخورد کرد.
وی با بیان اینکه بزرگان ما به رعایت آموزه های دینی توجه ویژه ای دارند، افزود: توجه به رعایت حق الناس در فرهنگ و رفتار ترافیکی ما نقش بزرگی را ایفا می نماید بنابراین با رفتارهای صحیح ترافیکی باید نسبت به رعایت حق الناس توجه داشته باشیم.
عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری های ترافیکی با آموزش همیاران ترافیک کاهش و یا به طور کلی از بین رفته، اظهار کرد: با آموزش صحیح و فرهنگسازی به مرحله خود کنترلی در رعایت قوانین ترافیکی خواهیم رسید.
طاهری با بیان اینکه در طراحی های ترافیکی باید به نیاز شهروندان توجه کافی داشته باشیم، گفت: زمانی که معابر با دقت طراحی و با توجه به مسایل ترافیکی احداث شوند خطاهای ترافیکی نیز کاهش می یابد و شاهد رفتارهای صحیح ترافیکی خواهیم بود.

در این مراسم آموزشی مقرر شد با رعایت ضوابطی که مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز برای همیاران مهربان ترافیک در نظر دارد آنها با رعایت کردن این مهم، در تقاطع ها پر تردد سطح شهر بزودی شروع به فعالیت کنند

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15364

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.