• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7
آیت‌الله دژکام در خطبه های نمازجمعه؛

ساختارسازی دولت اسلامی باید از بیانات معصومین الگو برداری کند

  • کد خبر : 15359
  • 10 بهمن 1399 - 18:34
ساختارسازی دولت اسلامی باید از بیانات معصومین الگو برداری کند
آیت‌الله دژکام با طرح این سوال که به راستی یک شهر باید انسان محور باشد یا خدا محور؟ گفت: در رقابت بین دو تمدن که در حال شکل‌گیری است، شما طرفدار کدام هستید، شهدایی که تکه تکه شدند برای کدام هدف جان خود را تقدیم کردند؟ شهر را برای چه کسی و با چه هدفی می‌سازیم؟ ثمود و فرعون هم شهر ساختند و شهرهایشان هم ظاهرا آباد بود اما مشکل مبنایی داشت،

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر بسیار در تاریخ ایران و تاریخ جهان تاثیرگذار بوده و خواهد بود، مسیری که در دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز شد، مسیری است که هدف گذاری برای خود کرده است که به ظهور مهدی آل محمد(عج) منتهی شود، این مسیر در طول ۴۲ سال با همت شما مردم خدا خواه و خدا جوی ایستاده پای کار ادامه داده شده است و برای هر روز آن از جان خود بها پرداخته شده است تا نام اسلام و پرچم اسلام ناب محمدی(ص) بر افراشته بماند.
وی افزود: در آغاز سال چهل و سوم انقلاب که قسمتی از آن در سال ۱۴۰۰ خواهد بود و بنیاد گذار جمهوری اسلامی یک اشاره ای کرده اند که روز میلاد پیامبر(ص) ۱۴ کنگره از طاق کسرایی است که شاید اشاره به آن باشد که در قرن آتی اتفاقات مهمی در سطح جهان به واسطه این انقلاب رقم خواهد خورد.
نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند که در گام دوم جهان را آماده ظهور می کنیم نیز شاید این مهم را برساند، گفت: باید خود را برای کار های بزرگتری در گام دوم و در ۴۰ سال آینده آماده کنیم، از این رو این ۱۴ آیه سوره فجر را با یک نگاه دیگری باید مورد بررسی قرار دهیم که اگر به آیه ششم سوره مبارک فجر نیز دقت کنیم، موضوعی در رابطه با تمدن هایی که در گذشته وجود داشته است در این آیه مورد بحث قرار گرفته است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: باید به فرموده مقام معظم رهبری برای رسیدن به مقصود نهایی پنج مرحله را پشت سر بگذرانیم که اکنون در مرحله دوم آن یعنی نظام سازی اسلامی هستیم که پس از آن نیز باید دولت سازی را مورد توجه قرار دهیم، چراکه ساختار دولت ها اینک بر پایه سخنان و سیره خاتم آل محمد(ص) و تفکر شاگردان مکتب پیامبر(ص) میدان داری نمی کند.
ساختارسازی دولت اسلامی باید از بیانات معصومین الگو برداری کند 
بنابه اظهارات نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در خطبه اول نماز جمعه شیراز؛  ساختارسازی دولت اسلامی باید از بیانات معصومین الگو برداری کند، اینکه اکنون ما هنوز دوست داریم شهرهای خود را مانند شهرهای دیگر کشورها بسازیم یعنی ضعف داریم، در صورتی که باید آنان اینگونه فکر کنند، این همه تلاش هایی که صورت گرفته برای هدف مقدس و تمدن اسلامی بوده است، اگر شعارهای کلان شهرهایمان را مانند شهر‌انسان محور که یک شعار اروپایی است ببینیم باز هم در میابیم ضعف داریم. هنگامی که کلمات ترجمه می شود ممکن است بار معنایی خود را از دست بدهد، از این رو الگوی انسان‌محور غربی ها در مقابل خدا محور ما مسلمانان است، یعنی به جای خدا دوست دارند انسان پرستیده شود و تنها نیازهای مادی او مورد توجه قرار گیرد.شهری که خدایی و بر اساس مبانی الهی ساخته نشود قطعا انسان‌های درونش را نیز خوشبخت نمی‌کند
امام جمعه شیراز با طرح این سوال که به راستی یک شهر باید انسان محور باشد یا خدا محور؟ تصریح کرد: در رقابت بین دو تمدن که در حال شکل گیری است، شما طرفدار کدام هستید، شهدایی که تکه تکه شدند برای کدام هدف جان خود را تقدیم کردند؟ شهر را برای چه کسی و با چه هدفی می سازیم؟ ثمود و فرعون هم شهر ساختند و شهرهایشان هم ظاهرا آباد بود اما مشکل مبنایی داشت، شهری که خدایی و بر اساس مبانی الهی ساخته نشود قطعا انسان‌های درونش را نیز خوشبخت نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: شعارهایی که برای شهرها مانند انسان محور گذاشته می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد، پژوهش‌ها باید جنبه بنیادین قرار گیرد، شهر باید شهر بندگان خداوند باشد، چرا که اکنون شهرهای آبادی چون نیویورک و واشنگتن هم داریم که شهر سرکشان است.
آیت‌الله دژکام گفت: نکته دیگر اینکه باید توجه کنیم بایدن امروز با دستکش مخملی به میدان آمده است و خطاب به بایدن باید بگوییم اگر خیال می کنی که می توانی ملت ایران را فریب دهید، باطل فکر کرده اید، اما اگر می خواهید به وظایف عادلانه خود عمل کنید که باور نمی کنیم چنین کاری کنید و چنین قصدی داشته باشید، آن مساله دیگری است.
وی بیان داشت: در مجموع امیدواریم شهرهای ما در آینده نه چندان دور جلوه شهر خدایی باشد، می شود شهری ساخت که یاد خدا و گلبرگ فریاد های الله اکبر آن مردم را سر سفره خدا می نشاند.
تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) در خطبه دوم نماز جمعه شیراز تصریح کرد: الحمدلله این ایام مزین به میلاد حضرت فاطمه(س) شده است که امسال از این جهت نورانیت این ایام بسیار شده است، همچنین سالروز میلاد امام خمینی(زه) نیز این را دوچندان می کند. امام خمینی(ره) حق دین داری به گردن جهانیان دارد، تمدن حاکم بر جهان که اروپایی و آمریکایی است، رسما مدعی این است که با خداوند قهر کرده است، و خدا خواهی را کنار گذاشته است.
وی اضافه کرد: شما مردم با امامت امام خمینی(ره) بشریت را به اطاعات از خداوند دعوت کرده اید و در قدم اول خود شما موفق بوده اید و در گام دوم جهان متوجه این امر شده است.
بنابه اظهارات آیت‌الله دژکام؛ درخصوص مسائل روابط خارجی کشور و انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل نیز از یک جهت گفته ایم و دوباره تکرار می کنیم، تغییراتی که در آن سوی مرزها تا آمریکا می شود تاثیری برای ما دارد، از این جهت که وظیفه ما این است که دستورات خداوند را عمل کنیم، اما بالاخره تغییراتی که رخ می دهد ممکن است واکنش ما لازم باشد تغییر کند چراکه قرآن کریم فرموده است اگر اینگونه رفتار کرده اند به این صورت و اگر اینگونه رفتار کرده اند طور دیگری رفتار کنید. قرآن کریم برای همه عرصه های زندگی بشر از سیاست تا عبادت سخن دارد، 
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید سخنان قرآن کریم را یاد بگیریم، تغییری که در راس حکومت آمریکا رخ داده است را باید مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم یک تغییر ظاهری است یا مبنایی، در مقابل این همه فشار، ایران ما محکم ایستاد و ترامپ را به گوشه ای فرستاد، اکنون این پیرمرد تازه به دوران رسیده به وزیر خارجه خود حرف های نامربوط درباره ما می زند! این شما هستید که از برجام خارج شده اید، شما باید رویکرد خود را تغییر دهید، در غیر این صورت مجلس مصوبه قانونی در چهار چوب بین المللی امضا کرده است.
وی در خصوص بودجه ۱۴۰۰ نیز بیان داشت:  اکنون مجلس در راستای اصلاح ساختار تلاش‌هایی را کرده است و ۳۰ مصوبه را در کمیسیون تلفیق انجام داده اند که بررسی خواهد شد، مردم نیز باید در راستای آن همیاری کنند، اما این نکته را باید توجه کنیم که بودجه کشور مانند پولی است که در جیب پدر خانواده است، برخی مواقع فرزندان می خواهند در سه روز هزینه کنند، اما پدر این کار را نمی کند و می گوید باید طوری هزینه کنیم که تا پایان ماه داشته باشد، خواهش ما این است که مشاهده کنیم هر تصمیمی را در چه جایی می گیریم.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: باید همه مردم همراهی کنند تا بتوانند کشور را به خوبی اداره کنند، تا پس از یک مدتی علی الظاهر ناخوشایند نتیجه مطلوبی را ببینیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15359

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.