• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
رییس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:

اختصاص شش هزار میلیارد تومان خط اعتباری ویژه به واحدهای تولیدی فارس

  • کد خبر : 15331
  • 10 بهمن 1399 - 18:07
اختصاص شش هزار میلیارد تومان خط اعتباری ویژه به واحدهای تولیدی فارس
با پیشنهاد عزیزی رییس مجمع نمایندگان استان فارس در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس که با حضور همتی رئیس کل بانک مرکزی و معاونین وی برگزار شد، شش هزار میلیارد تومان در قالب خط اعتباری ویژه از محل بانک های عامل کشور به واحدهای توایدی استان اختصاص یافت.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: این اعتبار با هدف حمایت از تولید و اشتغال و بر اساس نیازسنجی و اولویت بندی در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به رتبه ۲۸استان در مصارف بانکی افزود: بسیاری از منابع بانکی در فارس بلوکه شده اند و دلیلی ندارد که منابع بانکی استان فارس بلوکه شود.

عزیزی اظهارداشت: بنده از وزیر اقتصاد در خصوص علت بلوکه کردن منابع بانکی استان فارس سوال کردم و با وجود آنکه ایشان نیز پیگیری هایی انجام داده اما با توجه به اظهارات فعالان اقتصادی بخش خصوصی، هنوز تغییری در این رویه روی نداده است.

او ادامه داد: امروز رتبه فارس در منابع بانکی ۳یا ۴است اما از نظر مصارف در رتبه ۲۸قرار دارد و هیچ کدام از متولیان امر نیز پاسخی برای این مشکل ندارند که انتظار داریم به صورت شفاف مورد بررسی قرار گیرد.

عزیزی در عین حال گفت: ظاهرا منابع بانکی ما به استان هایی می رود که هیچ سودی نیز برای استان فارس ندارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس همچنین گفت: مشکل بعدی ما با بانکهای دولتی و غیر دولتی گرفتن تضامن های سنگین برای پرداخت وام است در صورتی که امروز اعتبار سنجی ملاک عمل است.

او خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم بخش خصوصی را به کار و فعالیت اقتصادی ترغیب کنیم اما بانک همراهی نکند و حتی مانع ایجاد کند.

عزیزی تصریح کرد: ما تجار و بازرگانان خوش سابقه ای در استان فارس داریم که مقررات دست و پاگیر بانک ها اجازه نمی دهد که آنها به فعالیت سودمند خود ادامه دهند.

رییس مجمع نمایندگان استان فارس بی ثباتی مقررات بانک ها را به عنوان مشکلی دیگر مطرح کرد و افزود: جدا از این موضوع، عدم توجه به مزیت ها و نیازهای استان فارس و در نظر گرفتن منابع در حد این ظرفیت ها نیز مشکل ساز شده است.

رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به عنوان نمونه سالها استان فارس در تامین نیازهای کشاورزی کشور پیشرو بوده است اما به اندازه این تلاش، در اختصاص منابع دیده نشده است.

عزیزی در پایان خواستار توجه ویژه و عملیاتی رییس کل بانک مرکزی به مشکلات مذکور شد و گفت: امیدواریم که این جلسه در حل مشکلات بانکی استان فارس موثر واقع شود و از دکتر همتی انتظار داریم به جد پیگیر این موضوعات باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15331

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.