• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
13
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

نگاه انسان شناسانه فیلسوفانه و جهان شناسانه مبنای پژوهش‌ها باشد

  • کد خبر : 15219
  • 05 بهمن 1399 - 16:45
نگاه انسان شناسانه فیلسوفانه و جهان شناسانه مبنای پژوهش‌ها باشد
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در آیین افتتاح کتابخانه مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در شورای شهر، شهرداری و مرکز پژوهش‌ها، از حضور فرماندار شیراز در این جلسه که نشانگر همراهی مدیریت شهری و مدیریت ملی در نظام جمهوری اسلامی است تشکر کرد و گفت: برای ایجاد همدلی همه دستگاه‌ها در کشور هنوز در ابتدای راه هستیم.

آیت الله دژکام گفت: از نظر تاریخچه حرکت به سمت کتابخانه‌های تخصصی، تهران در سال ۸۸ این کار را انجام داد و بعد در اصفهان و تبریز محقق شد و سپس با نگاهی فرهنگی به شیراز رسید.
منتخب مردم استان فارس در خبرگان رهبری ضمن اشاره به این نکته که  پژوهش‌های بنیادی برای مدیریت شهری لازم است و  نگاه‌های انسان شناسانه، فیلسوفانه و جهان شناسانه باید مبنای پژوهش‌ها باشد خاطرنشان کرد: برای درک بهتر این موضوع و دلیل ضرورت نگاه فلسفی باید گفت: ما باید به پرسش‌هایی مانند این که چرا در شهر جمع شده‌ایم و باید چکار کنیم که بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم پاسخ بدهیم.
دژکام همچنین با اشاره به رویکرد خوبی که در مدیریت شهری شیراز وجود دارد، به تحسین اهمیتی که به دانش در اجرای امور شهری داده می‌شود پرداخت و اظهار داشت: هر گاه در جامعه‌ای با غلبه پوزیتیویسم و تحمیل روش‌های غلط بر پژوهش‌ها مواجه شده‌ایم نتیجه امر ناکارآمدی و زمان‌برشدن کارها شده است.
وی با اشاره به این که باید این مرکز و شورای شهر دنبال روش‌های دیگر نیز باشد و پیش از اینکه فرانسیس بیکن مشهور شود ابن سینا  و فارابی حرف اول را در جهان علم می زدند گفت: روش‌های علمی پاسخ دادن آنها امروزه متدولوژی پژوهش‌های صحیح است و ملاصدرا شیرازی نیز به این دلیل شهرت داشت که مولتی متد یعنی ترکیبی از روش‌های علمی پژوهش را قبول داشته است.
در پایان وی افزود: با نگاه عالمانه و عمیقی که در مجموعه مدیران شهری و شورای شهر شیراز وجود دارد اگر تلاش در مسیر بحث تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب مطابق منویات مقام معظم رهبری، با محبت وعشق تلطیف شود، خروجی زیباتری را برای جهان‌شهر شیراز شاهد خواهیم بود

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15219

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.