• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

فرصت نگاه‌داری از عنوان پایتختی کتاب در فارس فراهم است

  • کد خبر : 15213
  • 06 بهمن 1399 - 14:10
فرصت نگاه‌داری از عنوان پایتختی کتاب در فارس فراهم است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تمدید پایتختی کتاب ایران برای شیراز تا شهریور ۱۴۰۰، گفت: این مجال، زمینه‌ای را برای نگاه‌داشتن عنوان یادشده در استان فراهم ساخته و وظیفه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد است که با همه توان در افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنند.

به گزارش سحاب پرس؛ نخستین نشست ستاد باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان استان فارس با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و نمایندگان اداره کل تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه صنف کتاب، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، صدا و سیما، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، استانداری، اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، بسیج هنرمندان، انجمن‌های ادبی استان، بسیج دانش‌آموزی و شهرداری شیراز در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.
صابر سهرابی در این نشست گفت: فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی از اهمیت زیادی برخوردار است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال گذشته با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهایی تلاش دارد تا گسترده و عمق آن را افزایش دهد.
رئیس ستاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی فارس با شناساندن جمشید رضایی به عنوان دبیر باشگاه‌های کتاب‌خوانی و رئیس انجمن کتاب فارس و یادآوری آنکه شیراز برای یک سال دیگر پایتخت کتاب ایران شده است، بیان داشت: این پایتختی را باید در فارس نگه داریم؛ از این رو وظیفه همگانی به ویژه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد تا با همه توان در افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هرچند امسال شاید کرونا زمینه برگزاری رویدادهای حضوری را گرفته است، ما می‌توانیم در بستر مجازی رویدادهای خود را برگزار کنیم.
جمشید رضایی، رئیس انجمن کتاب فارس و دبیر جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی فارس نیز گفت: شبکه ترویج کتاب‌خوانی رویدادهای چهارگانه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتختی کتاب ایران و مروجین کتاب‌خوانی را داریم که تلاش داریم تا با این هماهنگی‌ها در هر چهار رویداد سربلند باشیم.
رضایی افزود: هر باشگاه از دست کم ۱۰ کودک یا نوجوان و یک مربی خواهد بود که با ثبت آن در سامانه شبکه مروجین کتاب‌خوانی می‌توانند حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی را از سوی ما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.
وی افزود: یکی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های ما تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب برای اعضای باشگاه‌ها در کتابفروشی‌های ثبت شده در سامانه خواهد بود‌.
گفتنی است رویدادهای کتاب‌خوانی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان تا تیرماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و از هم‌اکنون باشگاه‌ها، تسهیلگران و کتابفروشی‌هامی‌توانند در سامانه شبکه مروجین کتاب‌خوانی ثبت‌نام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15213

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.