• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
شهردار کلانشهر شیراز؛

حل مشکلات شهری نیازمند حرکت برنامه‌ای است نه راه حل‌های مقطعی و اقتضایی

  • کد خبر : 15200
  • 05 بهمن 1399 - 19:50
حل مشکلات شهری نیازمند حرکت برنامه‌ای است نه راه حل‌های مقطعی و اقتضایی
شهردار شیراز در آيين افتتاح كتابخانه تخصصي مركز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر که با حضور امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، فرماندار شیراز، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و اساتید فرهنگی برگزار شد، گفت: مشکلی که در مطالعات آکادمیک در حوزه مدیریت شهری وجود وارد، فاصله بین حوزه نظری و اجراست.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در این آیین عنوان کرد: علت فاصله بین حوزه نظری و عملی به ویژه در حوزه مدیریت شهری این است که در پژوهش ها صرفا کار کتابخانه ای و نظری انجام و کمتر از حوزه میدانی و نظر متخصصان استفاده می شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مطالعات دوره ارشد و دکتری که در حوزه مدیریت شهری انجام می شود در اجرا قابل استفاده نیست.
و باید با راه اندازی چنین کتابخانه ارزشمندی در کنار مرکز پژوهش های شورا بتوانیم مسیر را به سمتی هدایت کنیم که این مطالعات در حوزه اجرا راهگشا باشد.

اسکندرپور با تاکید بر اینکه در خروجی مطالعات پژوهشی لازم است راه حل و داده  ارائه شود تا ما بتوانیم بر اساس آن پروژه تعریف کنیم، افزود: به همین دلیل لازم است تلفیق حوزه نظری و اجرا در کارهای پژوهشی ما جدی تر شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امیدوارم با افتتاح کتابخانه تخصصی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در کنار مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز، امیدوارم مسیر جدیدی برای کمک به مدیریت شهری تعریف کنیم.
.
وی با ذکر مثالی در خصوص فاصله بین مطالعات آکادمیک و حوزه اجرا اضافه کرد: مطالعات جامعی را قریب به چهار سال است با دانشگاه شیراز قرار داد بستیم و در حال حاضر که می خواهیم وارد مرحله اجرا شویم قریب به ۷۰ درصد قابل اجرا نیست و ما مجبوریم برای اینکه بتوانیم در حوزه مربوطه پروژه هایمان را اجرا کنیم، مطالعات جدیدی را انجام دهیم چون این مطالعات انجام شده راهگشا نیست.

اسکندرپور با بیان اینکه امروز راهی جز تکیه بر کارهای مطالعاتی، پژوهشی و برنامه‌ای نداریم، تاکید کرد: راه حل‌های مقطعی و اقتضایی راه حل مشکلات کشور، استان و شهر نیست و نیازمند حرکت برنامه‌ای هستیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه کتابخانه مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر در بافت تاریخی فرهنگی واقع شده، گفت: هم اکنون ۳۲ پروژه در بافت تاریخی فرهنگی شیراز در حال اجراست و با اطمینان می گویم که بافت تاریخی مسیر خوبی را طی می کند و یک سرمایه ارزشمند برای شیراز است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15200

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.