جعفر قادری اظهارداشت: درصورتی که این محور به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد علاوه بر اینکه ترافیک کمربندی جنوبی شیراز که در حال حاضر دارای مشکلات عدیدهای است به طور چشمگیری کاهش داده و همچنین وسایط نقلیهای که از استانهای شرقی و جنوبی کشور شامل هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و عسلویه و شهرهای شرقی استان فارس قصد عبور از شیراز و حرکت به سمت استان اصفهان را دارند دیگر نیاز نیست وارد شهر شیراز یا کمربندی جنوبی گردند و مستقیم از کمربندی شمال شرق وارد بزرگراه یا آزادراه شیراز – اصفهان شده که این موضوع هم به کاهش ترافیک کمربندی جنوبی کمک کرده و همچنین مسافت را حدود ۲۰ کیلومتر کوتاهتر میکند.
نایب رییس کمیسیون اقتصاد مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر با تفاهم نامهای که ما بین شرکت ساخت و زیربناها و شهرداری شیراز و شرکت آریا مسیر پارس در حال انعقاد میباشد امیدواریم این پروژه مهم و حیاتی از طریق مشارکت در آینده نزدیک به اتمام برسد و تا گره کشای ترافیک شرق شیراز شود.