سید آیتالله رزمجو در آیین امضای تفاهمنامه همکاری با آموزش و پرورش فارس با اشاره به ویژگیهای این دانشگاه گفت: دانشگاه علمی کاربردی یک نهاد متقاضیمحور است که بر پایه مهارتمحوری بنا شده و دانشجویان در این دانشگاه، مهارتهای لازم برای اشتغال را در کنار تحصیل فرا میگیرند.
وی با بیان اینکه استان فارس ظرفیتهای گستردهای در حوزههای خدماتی و صنعتی دارد، افزود: توسعه رشتههای مرتبط با صنعت خودرو، هتلداری، طلا و جواهرسازی، صنعت هواپیمایی و سلامت از اولویتهای ماست. همچنین پیشنهاد راهاندازی رشته تربیت کاردان در حوزه هوش مصنوعی به وزارت علوم ارائه شده است.
علاقهمندی دانشآموزان به آموزشهای مهارتی
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این مراسم با تأکید بر لزوم تطبیق آموزشها با نیازهای روز جامعه گفت: امروزه دانشآموزان علاقهمند به کسب درآمد و ورود سریعتر به بازار کار هستند، از این رو استقبال چشمگیری از رشتههای مهارتی در هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش صورت گرفته است.
محسن کلاری با اشاره به تکمیل ظرفیت هنرستانهای استان بیان کرد: ایجاد رشتههای جدید و متناسب با بازار کار در دانشگاه علمی کاربردی، موجب افزایش انگیزه دانشآموزان برای ادامه تحصیل در همین مسیر خواهد شد.
وی تأکید کرد: اطلاعرسانی دقیق از شرایط و ظرفیتهای دانشگاه علمی کاربردی میتواند هنرجویان را برای آیندهای روشنتر و مطمئنتر آماده کند.
وی آمادگی کامل آموزش و پرورش را برای همکاری همهجانبه در این زمینه اعلام کرد.
تقویت مهارتآموزی با همکاری متقابل نهادها
یزدان دشتیان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به مسئولیت آموزش و پرورش در توسعه مهارتهای فنی گفت: یکی از راهبردهای جدی ما، ارتقای آگاهی والدین نسبت به اهمیت رشتههای مهارتی است.
رحیم کامیاب، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: یکی از چالشهای فعلی کشور کمبود نیروی ماهر و تکنسینهای فنی است که با تعامل میان آموزش و پرورش و دانشگاه علمی کاربردی میتوان به صورت ریشهای برای آن چارهاندیشی کرد.
انتهای پیام