• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
7

انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست و هیات ورزش‌های همگانی استان فارس

  • کد خبر : 14903
  • 29 دی 1399 - 21:29
انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست و هیات ورزش‌های همگانی استان فارس
به مناسبت ۲۹ دیماه روز هوای پاک تفاهم نامه ای فیما بین کمیته ماهیگیری ورزشی استان و اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با موضوع مشارکت در حفاظت و بهره برداری پایدار از زیستگاه های آبی استان منعقد شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس ، به مناسبت روز هوای پاک و به منظور حفاظت از زیستگاه‌های آبی و آبزیان و اشاعه فرهنگ صحیح ماهیگیری و طبیعت گردی مسئولانه تفاهم نامه همکاری متقابل فی مابین اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس و هیات ورزش های همگانی استان فارس و کمیته ماهیگیری ورزشی استان فارس منعقد شد.

سیروس پاک فطرت رییس هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت: ما در کمیته ماهیگیری ورزشی آمادگی هرگونه همکاری به منظور حفاظت از محیط زیست را داریم و بعنوان یک شهروند و یک مسلمان وظیفه پاسداری از محیط زیست بعهده همه ماست.

پاک فطرت در ادامه بر لزوم حفاظت از زیستگاهای آبی و تنوع زیستی استان و کمک بر اشاعه فرهنگ صحیح گردشگری طبیعی و ماهیگیری ورزشی و همچنین بهسازی و پاکسازی زیست بومهای آبی استان تاکید کرد.

حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در ادامه گفت: موضوع حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی بعنوان یکی از جنبه های اساسی محیط زیست در تمام دنیا به مشارکت مردم متکی است، یکی از مولفه های پایداری مشارکت منتفع شدن کلیه ذینفعان است و پیشبرد اهداف حفاظت نیازمند انگیزه است.
وی افزود: در موضوع مشارکت و پایداری منافع مادی به تنهایی مد نظر نیست و منفعت واقعی منافع معنوی است که موجب غنای روح انسان می‌شود.

ظهرابی گفت: در کشور ما به موضوع مشارکت حفاظتی به صورت جدی پرداخته نشده است و در مقابل گروه‌هایی هستند تحت عنوان گروه های زرد محیط زیستی که خود را صاحب محیط زیست می‌دانند.

وی افزود: در این تفکر عده ای استفاده از محیط زیست را حق خود می دانند و به نیاز ها و منافع دیگران اهمیت نمی دهند و در حالی که ده‌ها ذینفع دیگر وجود دارد که باید در ابعاد مختلف این تنوع زیستی و خدمات آن بهره مند شوند و این تغییر رویکرد و پوست اندازی در سازمان حفاظت محیط زیست در موضوع تنوع زیستی جزء اولویت هایی است که دنبال می شود.

وی گفت: امیدوارم که حفاظت و بهره برداری پایدار از تنوع زیستی الگوسازی و نهادینه شود.
وی در ادامه بیان کرد: انتظار میرود که کمیته های ماهیگیری و طبیعت گردی همکاری‌ نزدیک‌تری داشته باشند و بحث حفاظت مشارکتی تقویت شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=14903

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.