• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
مدیر کل ورزش و جوانان فارس ؛

ایثار کادر درمانی برای معالجه بیماران کرونایی، یادآور دفاع مقدس است

  • کد خبر : 1486
  • 20 فروردین 1399 - 15:38
ایثار کادر درمانی برای معالجه بیماران کرونایی، یادآور دفاع مقدس است
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: ایثارگری، شجاعت، پایداری و فداکاری کادر درمانی در بیمارستان‌ها برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا، یادآور ۸ سال دوران دفاع مقدس است.

حیدر علی کامیاب کلانتری، چهارشنبه در حاشیه دیدار با کادر درمانی بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز که یکی از بیمارستان‌هایی است که تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در آن بستری هستند، بیان داشت: نقش این عزیزان که جانشان را فدای سلامت مردم کردند، فراتر از نقش قهرمانان و مدال‌آوران در میدان‌ها و آوردگاه‌های ورزشی است.

وی افزود: این امیدواری وجود دارد که با کمک مردم و ماندن آنها در خانه، هر چه زودتر شاهد از بین رفتن این ویروس خطرناک در کشورمان و سایر نقاط دنیا باشیم.

تاکید پرسنل درمانی: مردم همچنان در خانه بمانند

مدیر کل ورزش و جوانان فارس همچنین بیان کرد: در این دیدار، سنگربانان حوزه بهداشت و دفاع سلامت از ورزشکاران خواستند پیام آنان را که همانا تاکید بر ماندن مردم در خانه است، به شهروندان برسانند و همگان در این زمینه هوشیارانه عمل کنند تا زنجیره این ویروس مهلک و خطرناک قطع شود.  

خدمات رایگان ورزشی به پرسنل بیمارستان‌ها

کامیاب کلانتری با تاکید بر اینکه تقدیر از خدمات کادر درمانی و پرسنل بیمارستان‌هایی که به بیماران مبتلا به کرونا رسیدگی می‌کنند با هیچ چیزی قابل قیاس نیست، اظهار داشت: به پاس قدردانی از جامعه پزشکی و پرستاری، پس از شکست دادن این ویروس خطرناک، پرسنل بیمارستان‌هایی که در شیراز با این بیماری درگیر هستند می‌توانند به مدت یک سال به صورت رایگان از خدمات ورزشی باشگاه‌ها و استخرها استفاده کنند تا خستگی این مدت طاقت‌فرسا با ورزش از تن این عزیزان خارج شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده پس از پایان این بیماری، با برپایی آیینی با حضور استاندار فارس، هیات‌های ورزشی، سازمان‌های مردم نهاد، قهرمانان و پیشکسوتان، به نحوی شایسته از پرسنل این بیمارستان‌ها تقدیر شود.

در این که دیدار شماری از قهرمانان ملی، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران ورزش حضور داشتند، با اهدای گل و لوح سپاس از پرسنل بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز تجلیل شد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نوزدهم فروردین ۹۹ اعلام کرد: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، استان فارس در ردیف مناطق قرمز آلوده به کرونا قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1486

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.