مدیرکل آموزشوپرورش استان فارس دوشنبه ۲۶ مرداد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان، دانشمندان و هموطنان شهید در حملات اخیر رژیم صهیونیستی و آرزوی توفیق برای رزمندگان کشور، اظهار کرد: این تفاهمنامه در راستای هدفمند کردن فرآیند مهارتآموزی دانشآموزان منعقد میشود.
محسن کلاری با بیان اینکه این تفاهمنامه اهدافی چون افزایش بهرهوری، تحقق سهم آموزشهای مهارتی در برنامه هفتم توسعه، مهارتمحور کردن آموزش هنرآموزان، تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند، صدور گواهینامههای مهارتی، نوسازی و بازسازی زیرساختها و ارتقای کیفیت آموزشهای فنیوحرفهای را دنبال میکند، افزود: اجرای دقیق تعهدات این تفاهمنامه نیازمند تلاش مشترک هر دو دستگاه است.
وی با تأکید بر لزوم تخصیص بودجه مناسب برای ارتقای کیفیت آموزشهای مهارتی ادامه داد: شرایط باید بهگونهای فراهم شود که تعداد بیشتری از دانشآموزان بتوانند مهارتهای مورد نیاز را فرا بگیرند. همچنین نوع مهارتها نیز باید بهروز و هدفمند باشند و آموزش مهارتهای نوظهور مانند هوش مصنوعی در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس تصریح کرد: مهارتآموزی نباید فقط به هنرجویان هنرستانها محدود شود، بلکه باید شرایطی فراهم گردد تا تمامی دانشآموزان، بسته به نیاز و علاقه خود، مهارتهای کاربردی را بیاموزند.
در ادامه این آیین، مدیرکل فنیوحرفهای فارس نیز با اشاره به نقش محوری دانشآموزان در آینده بازار کار، اظهار کرد: اغلب مخاطبان سازمان آموزش فنیوحرفهای را دانشآموزانی تشکیل میدهند که پس از فارغالتحصیلی وارد عرصه اشتغال خواهند شد.
رهام کیائی با بیان اینکه مراکز آموزش فنیوحرفهای در کشور محدود است و ۱۰ درصد از این مراکز در استان فارس قرار دارند، گفت: المپیاد جهانی مهارتآموزی هر دو سال یکبار برگزار میشود و متولی آموزش افراد زیر ۲۰ سال در این المپیاد، سازمان فنیوحرفهای است.
وی تصریح کرد: این ادارهکل آمادگی دارد از ظرفیتهای موجود برای ارتقای مهارتآموزی دانشآموزان بهرهبرداری کند و در قالب تفاهمنامه جدید، همکاری خود با آموزشوپرورش استان را گسترش دهد.
همچنین معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش فارس، در این مراسم با تأکید بر ضرورت انتخاب رشته براساس علاقه و استعداد دانشآموزان گفت: بر اساس نتایج هدایت تحصیلی، نیازمند توسعه رشتههای مهارتی و افزایش ظرفیت هنرستانهای فنیوحرفهای هستیم.
یزدان دشتیان تصریح کرد: باید تلاش کنیم دانشآموزان را با توجه به علاقه و استعدادشان و با استناد به فرایند هدایت تحصیلی، در مسیر تحصیلی مناسب هدایت کنیم.
انتهای پیام