• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
در دیدار رییس شورای اسلامی شهر شیراز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس تأکید شد؛

روز شیراز متفاوت و باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود

  • کد خبر : 14139
  • 25 دی 1399 - 23:22
روز شیراز متفاوت و باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود
رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انتظار ما این است که آیین گرامیداشت روز شیراز در بهار پیش رو به همت شهرداری شیراز و با کمک دستگاه‌های دیگر از جمله فرهنگ و ارشاد، متفاوت و باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای اسلامی شهر شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی» در دیدار با «صابر سهرابی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ با بیان اینکه فعالیت در عرصه فرهنگ دشوار است، تصریح کرد: این حوزه هم با تعدد تولیت و مسؤولیت‌های موازی همراه است و هم تمام آحاد مردم را در جامعه هدف خود دارد؛ از این رو کار کردن در این حوزه ظرافت و حساسیت‌های خاصی می‌طلبد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این شورا و دستگاه‌های متولی فرهنگ، طی سال‌های اخیر در این عرصه تلاش‌ها و اقدامات زیادی انجام داده‌اند، اذعان کرد: با این حال ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باقی مانده که نیاز به همت و تلاش مضاعف دارد.
موسوی در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز شیراز، تأکید کرد: معتقدم با وجود شرایط خاص فعلی، اما ضروری است که روز شیراز در اردیبهشت ۱۴۰۰ متفاوت و برجسته‌تر از گذشته برگزار شود.
وی جهت‌گیری مطلوب آیین بزرگداشت روز شیراز را معرفی این کلان‌شهر در سطحی فراتر از کشور عنوان کرد و افزود: روز و هفته شیراز فرصت مناسبی است تا بخشی از ظرفیت‌های پرشمار شیراز به ویژه در حوزه تاریخ، فرهنگ و تمدن، در سطح جهانی معرفی و تبیین شود.
موسوی با یادآوری اینکه شیراز خاستگاه مفاخر و مشاهیر جهانی زیادی بوده است، گفت: پیشنهاد من این است که هم معرفی این مفاخر و مشاهیر در برنامه‌های روز شیراز مدنظر قرار گیرد و هم از همین چهره‌های برجسته که در هر کجای جهان در قید حیات هستند به صورت مجازی و حقیقی دعوت شود تا در معرفی و انتقال ظرفیت‌های پایتخت فرهنگ و تمدن ایران، متولیان برگزاری این رویداد مهم را یاری کنند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، با اعلام اینکه روند اجرای مصوبه شورا در خصوص جشنواره شهروند برگزیده حداکثر ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد، گفت: امیدوار هستیم که با برنامه‌ریزی منظم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، خروجی این جشنواره -که در آن شهروندان برگزیده شیراز در حوزه‌های مختلف معرفی و تجلیل می‌شوند- با آیین گرامیداشت روز شیراز همزمان شود.

** فرهنگ و ارشاد فارس آماده همکاری با شورا و شهرداری در برگزاری روز شیراز است
«صابر سهرابی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه رییس شورای شهر در حوزه فرهنگی و اجتماعی، گفت: شورای پنجم با نوع نگاهی که دارد، می‌تواند یادگارهای بیشتری را در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی، به صورت پایدار، مستمر و برازنده کلان‌شهر شیراز بر جای بگذارد.
وی در ادامه به برخی دیدگاه‌های نامتناسب در نوع تعامل با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اشاره و تصریح کرد: نقش فرهنگ و ارشاد در مسائل فرهنگی و اجتماعی، نقشی اقتصادی نیست که انتظار داشته باشیم در تعاملات مالی به صورت برابر ورود کند؛ بلکه جایگاه و اعتبار فرهنگی و اجتماعی این نهاد است که باید در سیاست‌ها و اقدامات مختلف به شراکت گذاشته شود.
سهرابی در خصوص برگزاری برنامه‌هایی همچون گرامیداشت روز شیراز، تأکید کرد: فرهنگ و ارشاد استان فارس با ارتباط خوبی که با فرهنگوران و هنرمندان ملی دارد می‌تواند با کمترین هزینه نقش یک پل ارتباطی مؤثر و معتبر را برای مدیریت شهری مرکز استان در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ایفا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی و هنری در سایر کلان‌شهرهای ایران، اذعان کرد: معتقدم حجم برنامه‌های این حوزه در شیراز متناسب با ظرفیت‌ها و پیشینه فرهنگی و تاریخی این کلان‌شهر نیست و لازم است برای جبران کاستی‌ها در این زمینه همه دستگاه‌های مرتبط در کنار هم تلاش کنند.
سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس به عنوان متولی فرهنگ در این استان آمادگی دارد تا در فرصت باقیمانده در راستای طرح‌ها و پروژه‌های اثربخش با شورای شهر و شهرداری شیراز نهایت همکاری را به کار گیرد.
پایان/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=14139

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.