• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9
با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور:

کارخانه نوآوری شیراز افتتاح شد

  • کد خبر : 13941
  • 18 دی 1399 - 17:50
کارخانه نوآوری شیراز افتتاح شد
کارخانه نوآوری شیراز با حضور رئیس جمهور در جلسه ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، در این مراسم که باعنوان چهلمین برنامه افتتاح طرح های بزرگ ملی برگزار شد، استاندار فارس اظهارداشت: کارخانه نوآوری شیراز با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با توافق پنج دستگاه، در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع در مجموعه کارخانه ITMC سابق آماده افتتاح شده که در فاز نخست ۹ هزار مترمربع آن تجهیز، تکمیل و آماده بهره برداری شده است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که این استان دارای دانشگاه هایی بزرگی مانند دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سابقه طولانی فعالیت در حوزه هایی مانند برق و الکترونیک است، افزود: افتتاح این کارخانه تاثیر قابل توجهی در توسعه و پیشرفت استان و کشور و تکمیل زنجیره علم و فناوری خواهد داشت.
وی با اشاره به این که علاوه بر فضای فیزیکی و کالبدی موجود، ۱۴ میلیارد تومان هزینه آماده سازی کارخانه نوآوری شیراز شده است، ادامه داد: تعداد تیم های مستقرار در کارخانه نوآوری شیراز در حال حاضر ۳۹ تیم و ۶۷ تیم پاره وقت است و در حوزه های تخصصی IT، lOT ، ICT، سلامت، کشاورزی، دریا، گردشگری و انرژی های تجدید پذیر فعالیت می کند.
استاندارفارس با بیان این که مجموعا یک هزار و ۸۹ شرکت دانش بنیان و فناور در این استان فعالیت می کنند، اظهارداشت: تا سال ۹۳ حدود ۵۳ شرکت دانش بنیان در استان فارس فعال بودند که در سال ۹۹ این تعداد به ۲۰۴ شرکت رسیده است و تعداد شرکت های فناور نیز از ۳۳۰ شرکت در سال ۹۳ به ۹۰۱ شرکت در سال ۹۹ رسیده است.

گفتنی است در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13941

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.