به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد، علیرضا نعمتی تصریح کرد: از اواسط سال ۱۴۰۳ تعداد ۳۵۰ فقره درخواست به منظور صدور سند نقل و انتقال اراضی کشاورزی در شهرستان فیروزآباد ثبت و اقدامات لازم برای صدور سند انجام شده است.
به گفته وی؛ اجرای طرح شناسایی وضعیت کاربری اراضی کشاورزی برای تثبیت و صدور اسناد مالکیت، گامی اساسی در راستای بهبود وضعیت اراضی زراعی و باغی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه انتقال رسمی سند مورد معامله، امنیت مالکیت را به ارمغان آورده و ضرورتی انکار ناپذیر در هر معامله ای است، اظهار کرد: برای اخذ سند اراضی کشاورزی نیاز به طی مراحلی است تا بتوان سند مربوط به اراضی کشاورزی را دریافت کرد.
وی مهمترین مدارک برای اخذ سند زمین کشاورزی را زمینی با داشتن سند مالکیت مادر و یا بنچاق مالکیت بنام مالک، مشخصات فرد فروشنده بعنوان مالک اشاره کرد و افزود: مشخصات باید در اداره ثبت اسناد و املاک بعنوان مالک وجود داشته باشد، اصل و کپی کارت ملی، کپی و اصل تمام قولنامه های صادر شده برای ملک، نقشه هوایی و نقشه utm، کپی از اولین سندهای اراضی کشاورزی، قولنامهای که در آن اسم شخص بعنوان خریدار باشد و کپی سند مالکیت ملک در اراضی مشاعی برشمرد.
سرپرست امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: با صدور اسناد کشاورزی بهره بردار بخش کشاورزی می تواند از مزایای مادی و تسهیلاتی زمین خود در راستای افزایش تولید و بهره وری نیز بهره مند شود.