• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
9
رییس سازمان آتش نشانی شیراز؛

نیروهای آتش نشانی ناجی یک جوان شیرازی

  • کد خبر : 13884
  • 19 دی 1399 - 19:06
نیروهای آتش نشانی ناجی یک جوان شیرازی
محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز طی اعلام اقدام به خودکشی پسری جوان عنوان کرد: جوانی که ساعاتی پیش قصد داشت با پریدن از روی پل هوایی به زندگی‌اش پایان بدهد در آخرین لحظات مردانی همچون فرشته نجات سررسیدندو مانع از مرگ حتمی وی شدند.

قانع رییس سازمان آتش نشانی در خصوص مهم‌ترین لحظات از صحنه خودکشی یک پسر جوان در پل هوایی خیابان سرداران که ساعت ۲۰:۲۴ دقیقه شب گذشته رخ داد گفت: پسر ۲۲ ساله ای که قصد داشت با پریدن از روی پل هوایی به زندگی‌اش پایان بدهد با تدابیر و سرعت عمل آتش نشانان به زندگی بازگشت.

قانع ادامه داد: با دریافت این گزارش بلافاصله اکیپ امداد و نجات از سه ایستگاه ۹،۱۲ و ایستگاه بانوان به محل اعلام شده در خیابان سرداران اعزام شده و در مدت زمان ۴ دقیقه در محل حاضر شدند.

وی افزود: آتش نشانان با حضور در محل اعلام شده مشاهده کردند پسر ۲۲ ساله‌ای خود را به لبه پل رسانده و قصد دارد با پرتاپ خود اقدام به خودکشی کند.

آتش نشانان پس از مشاهده وضعیت موجود به دو گروه تقسیم شدند و در حالی که اکیپ اول وارد گفتگو با پسر جوان شده و سعی داشتند او را متقاعد کنند؛ اکیپ دوم به سرعت تشک نجات را در پایین پل مستقر کرده و ایمنی کامل محل را برقرار کردند.

قانع اظهار کرد: در حالی که تلاشها برای متقاعد کردن پسر جوان نتیجه نداده و او قصد
داشت خود را به پایین پرتاب کند یکی از آتش نشانان خود را به جوان رسانده و با اقدام سریع و اصولی مانع از سقوط وی شد.

محمد هادی قانع در پایان عنوان کرد: یکی از معمول ترین حوادثی که نیروهای آتش نشانی در کنار انبوه وظایف ماموریت ها به آن رسیدگی می کنند حادثه «تهدید یا اقدام به خودکشی» است که اگر چه نسبت به سایر ماموریت ها گستردگی و فراوانی بالایی ندارد اما با به توجه اهمیت حفظ جان انسانها و تاثیر این حادثه در امنیت روانی شهروندان در زمره ماموریت های حساس آتش نشانان به حساب می‌آید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13884

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.