• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

خطر افزایش دوباره آمار ابتلا به کروناویروس با حضور مردم در تجمعات

  • کد خبر : 13799
  • 16 دی 1399 - 7:51
خطر افزایش دوباره آمار ابتلا به کروناویروس با حضور مردم در تجمعات
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست سی و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، سهل انگاری، عادی پنداری، تجمعات و حضور مردم در خیابان ها و سطح شهر را از خطرناک ترین عوامل موج جدید این بیماری دانست.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با بیان اینکه همه در قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک نقش داریم، از مردم خواست تا در راستای مقابله با این بیماری، توصیه های پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی را ادامه داده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با بررسی وضعیت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان، از کاهش مراجعه مبتلایان به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با اجرای دقیق این طرح ملی، شاهد کاهش آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از کرونا در سطح کشور باشیم.

او پیگیری شناسایی مبتلایان در سطح استان را از اولویت های حوزه بهداشت دانشگاه برشمرد و افزود: همچنان تلاش برای شناسایی افراد مبتلا در راستای مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ و همچنین قطع زنجیره کرونا ویروس ادامه دارد.

دکتر همتی ضمن بررسی آمار نمونه گیری های تشخیصی کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به پیگیری آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان ۲۴ ساعت گذشته، بهبودیافتگان و روند خدمت رسانی به مبتلایان و افراد علامت دار در مراکز درمانی و پرداخت.

معاون بهداشت دانشگاه با قدردانی از تلاش مجموعه سلامت فارس به ویژه کارکنان آزمایشگاه تشخیصی مولکولی کروناویروس استان در این بحران، خواستار پیگیری و اجرای مصوبه های پیشین ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ از سوی اعضای این نشست شد.

دکتر «قاسم ایزدی» مدیر نظارت، اعتباربخشی و صدور پروانه ها معاونت درمان دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

دیگر مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس و اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در فارس را بیان کردند.

دویست سی و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، پانزدهم دی، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13799

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.