• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز خبر داد؛

کاشت ۵۰۰ هزار اصله درخت تا پایان سال در شیراز

  • کد خبر : 13745
  • 13 دی 1399 - 16:57
کاشت ۵۰۰ هزار اصله درخت تا پایان سال در شیراز
رئیس سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری شهرداری شیراز اعلام کرد: تا پایان سال ۵۰۰ هزار اصله درخت با گونه های متفاوت در شهر شیراز کاشته خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، زندیه گفت: معمولاً درختان سرو، کاج و نارنج مورد علاقه شهروندان بوده و ما نیز در جهت ایجاد زیبایی و چشم انداز بهتر شهر شیراز و همچنین رضایت شهروندان این درختان را در سطح بولوارها و دیگر جاها خواهیم کاشت.
وی از کاشت ۲۰ هزار اصله درخت نارنج در سطح شهر شیراز تا پایان سال خبر داد و افزود: نارنج از درختانی است که علاوه بر سبز بودن برگ هایش در تمامی فصول سال، مثمر نیز هست و با توجه به بومی بودن آن، انتخابی مناسب برای شهر شیراز است که موجب تامین فضای جذاب و نشاط آور برای شهروندان نیز می شود و تاکنون بیش از ۳ هزار اصله آن کاشته شده است.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه نارنج یکی از درخت‌های همیشه سبز است که کاشت آن از قدیم در خانه‌ها و فضای شهری شیراز و دیگر شهرستان‌های استان فارس مرسوم بوده است، اظهار کرد: شهر شیراز از دیرباز با شهر بهار و نارنج معروف بوده است و این شهر دارای نارنجستان های فراوانی بوده است و مردم شیراز هم علاقمند به حفظ این نارنجستان ها بوده اند.
وی افزود: در جهت افزودن با زیبایی های شهر شیراز ۲۰ هزار اصله درخت نارنج در سطح شهر کاشته می شود که در این راستا زندیه با بیان اینکه درخت نارنج در حفظ سلامتی گفت: در صورت نیاز درخت های نارنج بیشتری خریداری و کاشته خواهد شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه تمام تلاش خود را در جهت ایجاد زیبایی شهر شیراز بکار بسته ایم، اظهار کرد: علاوه بر ایجاد زیبایی در سطح شهر در ارتفاعات پیرامونی نیز درختکاری گسترده ای انجام شده و همچنان ادامه خواهد داشت.
زندیه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نیاز و مشاهده فضای سبز نامناسب در شهر، می‌توانند با سامانه ١٣٧تماس گرفته و مراتب را گزارش دهند و ما آمادگی داریم در جلو مجتمع یا جلوی آپارتمان آن ها درخت بکاریم و نگهداری آن را به آن ها بسپاریم اما فضای سبز درون ساختمان به عهده خود این افراد است.
وی با بیان اینکه پلاک کوبی کردن درختان جزو پروژه های مهم و استراتژیک این سازمان است، گفت: این اقدام در جهت شناسنامه دار کردن درختان و در جهت حفظ درختان است تا افراد سودجو نتوانند سرخود درختی را قطع کنند.
زندیه با بیان اینکه نورپردازی و زیباسازی شهر شیراز مورد تاکید شهردار شیراز، است، گفت: در دو ماه گذشته از لحاظ نورپردازی تقاطع ها و خیابان های اصلی شهر گام های اساسی برداشته شده است و تا پایان سال شب های شیراز زیباتر از قبل خواهد گردید. وی افزود: ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای نورپردازی تقاطعات و پل ها و مکان های عمومی سطح شهر پیش بینی شده است
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه تأمین آب مورد نیاز فضای سبز شیراز از ۱۰۴ حلقه چاه به دست می آید، اظهار کرد: رینگ کردن این چاه ها با یکدیگر می تواند مزیت های خوبی نیز به همراه داشته باشد از جمله اینکه در صورت خراب شدن پمپاژ یکی از چاه ها، آب مورد نیاز از دیگر چاه ها تأمین شود.
وی با اشاره به خشکسالی سال های اخیر افزود: در کنار آن به دلیل کمبود آب و خشکسالی چند سال اخیر به دنبال استفاده از سیستم ‌های هوشمند و آبیاری قطره ای فضای سبز و نیز استفاده از پساب تصفیه خانه نیز به عنوان یک منبع آب پایدار برای فضای سبز شهر هستیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13745

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.