• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز؛

اسپلینت راه حلی برای اصلاح “هالوکس والگوس” یا انحراف انگشت شست پا

  • کد خبر : 13686
  • 14 دی 1399 - 16:12
اسپلینت راه حلی برای اصلاح “هالوکس والگوس” یا انحراف انگشت شست پا
مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز گفت : هالوکس والگوس عارضه ای است که با بیرون زدگی مفصل شست پا مشخص می شود و این بیماری با انحراف شست پا همراه است اغلب در خانم های جوان دیده می شود.

به گزارش سحاب پرس، مهرداد لک زاده مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز با بیان اینکه هالوکس والگوس به دلیل بروز بدشکلی در استخوان‌‌های پا که در اثر آن انگشت شست به‌ جای مستقیم بودن، به‌ طرف انگشت دوم خمیده شده است، ایجاد می‌ شود، گفت: این اختلال شایع نوعی بدشکلی انگشت شست پا که اغلب در خانم ها و به دلیل پوشیدن کفش های پاشنه بلند و نوک تیز رخ می دهد.

وی افزود: هالوکس والگوس از مهم‌ترین و شایع ترین بیماری‌ های انگشتان پا است که در اثر وارد شدن فشار بیش از حد و به مدت طولانی به انگشتان پا ایجاد می شود و دارای درد پا که ممکن است مداوم باشد یا فقط حین راه رفتن و پوشیدن کفش احساس شود، باشد.

لک زاده گفت: برخی از علائم این بیماری در ناحیه انگشت شست پا از قبیل التهاب و قرمز شدن پوست، کاهش انعطاف پذیری، تورم و التهاب، ایجاد توده بزرگ، کشیده شدن آن سمت انگشتان دیگر پا، کشیده شدن پوست، افزایش ضخامت پوست در قسمت زیری آن، ایجاد پینه در انگشت کناری شست، اختلال در حرکت انگشت، اختلال در وضعیت راه رفتن و دلایل و عوامل افزایش دهنده خطر نام برد.

مدیر کلینیک ارتوپدی فنی دنا شیراز با بیان اینکه پوشیدن کفش نامناسب یکی از دلایل این بیماری است، گفت: اختلالات ساختاری پا، صافی کف پا و انعطاف پذیری بیش از حد رباط های پا، آرتروز مچ پا و روماتیسم مفصلی و عوامل ژنتیکی نیز از سایر دلایل آن است.

وی گفت:قرار دادن پدهای طبی مخصوص در کفش به بازگرداندن استخوان انگشت شست به موقعیت طبیعی خود و کاهش فشار پا کمک زیادی کرده و پوشیدن کفش های بدون پاشنه و با پنجه پهن که هیچ گونه فشاری به شست پا وارد نکند، یکی از راه‌های درمان است.

لک زاده گفت: قرار دادن کمپرس یخ بر روی انگشت شست به کاهش درد و التهاب کمک زیادی می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از اورتز‌های مخصوص این بیماری با تجویز متخصص نیز یکی از راه‌های درمان است، گفت: استفاده از محافظ و اسپلینت که درد ناشی از هالوکس والگوس را کاهش داده و به قرار گرفتن شست در موقعیت مناسب کمک زیادی می کند.

مهرداد لک زاده کاهش زمان استفاده از کفش نیز نقش موثری در کاهش علائم بیماری دانست و بیان کرد: فیزیوتراپی که شامل حرکات اصلاحی و تکنیک های ماساژ و درمان دستی می شود می تواند به درمان انحراف ایجاد شده در شست پا کمک کند.

او گفت: از آنجایی که هالوکس والگوس سبب اختلال در وضعیت راه رفتن فرد می شود و راه رفتن را برای وی دشوار می کند خدمات فیزیوتراپی  برای این افراد بسیار مناسب است ولی در صورتی که انحراف شدید شست پا با روش های دیگر قابل اصلاح نباشد عمل جراحی انجام می گیرد.

لک زاده در آخر گفت: کلینیک ارتوپدی فنی دنا، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با تخفیف به افراد کم برخوردار و مددجویان تحت پوشش دستگاه های حمایتی با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب ارائه خدمت می کند.

گفتنی است این کلینیک در شهر شیراز و در آدرس سی متری سینما سعدی ، ذوالانوار غربی، پلاک ۱۲۳ واقع شده و شماره های تماس نیز ۰۷۱۳۲۳۵۵۷۷۲ و ۰۹۱۷۶۹۵۵۱۳۱ و آدرس اینستاگرام @orthopedi.fani.dena.shiraz می باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13686

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.