رونمایی یک کتاب کاری پسندیده و برای مخاطبان جالب توجه است زیرا آنها می توانند درباره کتابی که قرار است بزودی مورد استفاده قرار گیرد، اطلاعات لازم را بدست آورند، اطلاعاتی که هویت این کالای فرهنگی را پدیدار می کند.
برگزاری چنین آیینی برای انتشار یک کتاب به خودی خود کاری بسیار خوب است و باید حتما در چنین نشستی به هدف اصلی برپایی و اثر بخشی فرهنگی آن بیشتر توجه شود.
برپایه گزارش خبرنگار برنا مراسم رونمایی از کتاب بیزنس مستری به نویسندگی حسن طاهری در سالن همایش صداسیما با حضور ۵۰ رسانه برگزار شد.
در همین خصوص، حسین طاهری نویسنده کتاب «بیزنس مستری» در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه «بازار نشر در ایران یک بازار سختی است»، گفت: البته من این سخن که گفته میشود سرانه مطالعه در ایران پایین است را قبول ندارم؛ زیرا همین کتاب که در حوزه تخصصی کسبوکار نگارش شده است، ظرف یکسال اخیر با توجه به قیمت بالایی که داشت؛ به چاپ یازدهم رسیده است.
اوبا بیان اینکه اتفاقا سرانه مطالعه در کشورمان نسبت به سرانه مطالعه در بسیاری از کشورها بالاتر است، تاکید کرد: گواه این سخن حضور ناشران مختلف، فروشگاهها و شهر کتابهای متعددی است که طی چند سال گذشته در کشور شکل گرفته و در حوزه انتشار کتاب مشغول به فعالیت هستند.
حسین طاهری در ادامه خاطرنشان کرد: هدف من این بود که نشست معرفی کتاب بعد از دو رقمی شدن دوره چاپ کتاب «بیزنس مستری»برگزار شود که چاپ این کتاب به دوره یازدهم رسید. همچنین این کتاب در سایت آمازون به فروش میرسد و انتشارات بارنزاند نوبلکه جزو یکی از معتبرترین ناشران فروشگاههای زنجیرهای کتاب جهان است؛ این کتاب را بهصورت فیزیکی میفروشد. نکته حائزاهمیت اینکه این کتاب در دسته کتابهایی نیست که بتوان به صورت پیدیاف یا پادکست مورد استفاده قرار داد و نسخه فارسی آن در ۱۸ کشور وجود دارد. کتاب در سایت هم موجود است.
نویسنده کتاب «بیزینس مستری» با بیان اینکه طی یک ماه اخیر این کتاب توسط یک گروه حرفهای به زبان انگلیسی ترجمه شده و امروز نسخه لاتین آن در دنیا به فروش میرود، افزود: هدف این بود که یک آزمون را به ارائه بگذاریم؛ نه یک دستاورد خاص. چراکه این دستاورد تنها متعلق به من نیست و متعلق به تمام کسانی است که طی این ۲۱ سال به من کمک کردند.
نویسنده کتاب «بیزینس مستری» با بیان اینکه طی یک ماه اخیر این کتاب توسط یک گروه حرفهای به زبان انگلیسی ترجمه شده و امروز نسخه لاتین آن در دنیا به فروش میرود، افزود: هدف این بود که یک آزمون را به ارائه بگذاریم؛ نه یک دستاورد خاص. چراکه این دستاورد تنها متعلق به من نیست و متعلق به تمام کسانی است که طی این ۲۱ سال به من کمک کردند.
طاهری با تاکید بر اینکه من حاصل ۲۱ سال تجربه در حوزه کسبوکار را در قالب این کتاب درآوردم، گفت: از سال ۱۳۸۷ با اساتید خارجی کار کردم و از آنها میخواستم که به ایرانیها آموزش بدهند؛ درحالیکه این کار دست در جیب هموطن کردن است؛ چراکه ما در ایران کارآفرینان، محققان و نویسندگان بسیار ارزشمندی داریم که از دانش بومیبسیار عالی برخوردارند. بنابراین هدفم این بود که کاری انجام شود تا یک باور فردی و ملی در حوزه کسبوکار شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه مهم نیست چه کسی کتاب را نوشته است، گفت: امروز مهم این است که نویسنده کتاب «بیزینس مستری» پرفروشترین کتاب حوزه کسبوکار در سطح بینالملل؛ یک ایرانی اصیل است و این موضوع که فارغ از تمامی توهمات و هیجانات ملی که وجود دارد؛ این مهم بسیار ارزشمندتر و شدنی است.
طاهری همچنین گفت: برای من هم این موضوع خیلی کار سختی نبود و به راحتی اتفاق شد. ضمنآنکه ناشر بینالمللی این کتاب هم یک ایرانی است که در کانادا زندگی میکند و خود ایشان برای ترجمه کتاب پیشقدم شدند.
وی در ادامه در خصوص جهانی شدن کتاب «بیزینس مستری» گفت: باور مردم و باور ملی و باوری که ما از مردم دریافت میکنیم؛ سبب جهانی شدن این کتاب شد. در واقع به هیچ عنوان گمان نمیکردم که این کتاب روزی جهانی شود، اما تمام سعی خود را کردم که هر کس حتی اگر یک صفحه از این کتاب را مطالعه میکند؛ از آن بهره کافی ببرد. به همین دلیل جهانی شدن این کتاب نیز یک اتفاق بود. درواقع حس و نیتی که پشت آن داشتم؛ سبب شد تا این اتفاق رقم بخورد و کتاب جهانی شود. بنابراین هر ایرانی اگر بخواهد یک نگارش جهانی از این تجربیات داشته باشد؛ میتواند این کار را به راحتی انجام بدهد. حال که این تجربه سهولت پیدا کرده؛ تصمیم دارم به نویسندگان قدرتمند دیگر کشور که کم هم نیستند؛ کمک کنم تا کتابهای آنها هم جهانی شود.
طاهری در پایان با تاکید بر اینکه توهم دانایی از خود دانایی خطرناکتر است، گفت: فارغ از تجربههای سیاسی ما حرفهای بسیاری برای گفتن داریم.متاسفانه امروز خودتحریمیها و خود تخریبیها؛ بیشتر از تحریمها به کسبوکارهایموجود در کشور آسیب زده است. بنابراین من سعی کردم که با استفاده از تجربیات دیگران این کتاب را بنویسم تا تجربه جدیدی را در اختیار سایر کارآفرینان و متولیان حوزه کسبوکار قرار دهم.
گفتنی است کتاب «بیزینس مستری» (خلق تسلط کسبوکار) نوشته حسین طاهری است که در ۶۷۲ صفحه و در ۱۰ فصل کلیدی حوزه کسبوکار طراحی شده است و برای کارآفرینان و متولیان حوزه کسبوکار در هر اقتصادی به عنوان نقشهراه قابل اجراست.
این کتاب که اسفند ۱۴۰۲ اولین نسخه آن چاپ شده است؛ بعد از یکسال امروز به چاپ یازدهم رسیده است. کتاب بیزینس مستری که نسخه فارسی آن به قیمت یکمیلیون و ۳۹۰هزار تومان به فروش میرسد؛ طییک ماه اخیر به زبان لاتین ترجمه شده و به فروش میرسد.
خاطر نشان میگردد؛ انتشارات کیدزوکادو در کانادا ناشر کتاب بیزنس مستری در سطح بین بینالمللی فعالیت دارد.