فرشید قاسمی امروز، ۲۰ فروردین در جلسه بررسی اقدامات طرح نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان(نماد)، هدف از اجرای این طرح را مراقبت از دانشآموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیبهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این راستا باید مداخلات بهموقع و مؤثر مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نماد و برنامههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از اولویتهای آموزش و پرورش است، افزود: این طرح دارای ۶ فرایند آموزشهای رشد مدار، شناسایی و غربالگری، مداخله مختصر، مصاحبه تشخیصی، درمان و حمایتهای اجتماعی و روانی است.
قاسمی با تصریح اینکه در راستای طرح مذکور یکسری اقدامات انجام شده و در حال انجام است، برگزاری جلسات میز نماد، تدوین برنامه بومی عملیاتی ویژه نواحی و مناطق، ثبت گزارش رصد و پایشهای انجام شده در سامانه طرح نماد، پیگیری وضعیت دانشآموزان دارای فوریتهای روانی اجتماعی، ترسیم اطلس آسیبهای اجتماعی، برگزاری دورههای ضمن خدمت ویژه کارشناسان و تبیین قوانین حمایت از اطفال و نوجوان، اجرای طرح قاضی در مدرسه و … را از جمله این اقدامات عنوان کرد.
انتهای پیام