• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی معاون شهردار شیراز؛

برنامه های زمستانی فرهنگسرای مجازی «شهرآموز» شیراز اعلام شد

  • کد خبر : 13616
  • 08 دی 1399 - 14:23
برنامه های زمستانی فرهنگسرای مجازی «شهرآموز» شیراز اعلام شد
«شهرآموز» شیراز، در ترم پاییز در ۶ فرهنگسرا برگزار شد که در برنامه‌های زمستانی به ۱۰فرهنگسرا افزایش یافته‌ است. در شهرآموز زمستانه، کارگاه‌های حافظ‌خوانی، گلستان‌خوانی، قصه‌گویی و نجوم ویژه کودکان و نوجوانان ۸تا۱۳ سال و خوشنویسی، خاتم‌سازی، قرآن در زندگی، مثنوی‌خوانی و شرح مثنوی، شیرازشناسی و مشاوره خانواده و حقوقی ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، رئیس این سازمان گفت: طبق نظر و مصوبه هیئت مدیره سازمان، کارگاه‌های مجازی «شهرآموز» شیراز از فصل زمستان به صورت رایگان برگزار می‌شود.
دکتر مرتضی جعفری با بیان به اینکه «شهرآموز» شیراز، در ترم پاییز در ۶ فرهنگسرا برگزار شد که در برنامه‌های زمستانی به ۱۰فرهنگسرا افزایش یافته‌ است، عنوان داشت: در شهرآموز زمستانه، کارگاه‌های حافظ‌خوانی، گلستان‌خوانی، قصه‌گویی و نجوم ویژه کودکان و نوجوانان ۸تا۱۳ سال و خوشنویسی، خاتم‌سازی، قرآن در زندگی، مثنوی‌خوانی و شرح مثنوی، شیرازشناسی و مشاوره خانواده و حقوقی ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود.
معاون شهردار با اشاره به اینکه «مشق فرهنگ» برنامه‌ای مفصل و جدی در حوزه تقویت شاخص‌های هویتی و فرهنگی شهروندان، همچنین دانش‌افزایی در عرصه هنر است، اظهار داشت: در ترم زمستانه‌ی آن، «عصر شعر و داستان» با محوریت دورهمی مجازی انجمن‌های ادبی با شهروندان و «عصر هنر و ادبیات» با رویکرد دیدار شهروندان با مفاخر ادبی و هنری شیراز برگزار خواهد شد.
وی افزود: فرهنگسرای مجازی شهرآموز در پاییز سال جاری اولین دوره خود را تجربه می‌کرد و با آزمون و خطا همراه بود، اما حدود ۲هزار و ۸۰۰نفر-ساعت کارگاه علمی، هنری و مشاوره در قالب ۸۰۰ نشست برگزار شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.
دکتر جعفری بیان داشت: شیوع بیماری کرونا چراغ فرهنگسراهای شیراز را خاموش نکرده است این همه گیری شوک بزرگی به آحاد مختلف جامعه به ویژه اهالی هنر و حوزه فرهنگ وارد کرد اما با برنامه‌ریزی و تغییر رویکرد، تلاش شد فعالیت‌ها به ویژه در مراکز فرهنگی تعطیل نشود. علاوه بر آن، مدیران و کارکنان سایر فرهنگسراهای شیراز نیز با ایجاد بسترهای مجازی، ارتباط خود را با مخاطبان قطع نکرده و با تولید محتوای فرهنگی و برگزاری مسابقات مجازی شهروندان را در دایره مخاطبانِ خود حفظ کردند.
وی ادامه داد: در این دوره با تلاش کارکنان، بهسازی و همچنین زیباسازی ۵فرهنگسرا، تجهیز یک فرهنگسرای تازه تاسیس و تجهیز ۴کتابخانه عمومی نیز انجام شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13616

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.