مسعود طهماسبی با اشاره به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر اظهار داشت: در حوزه اتوبوسرانی در سالهای اخیر ۱۸۵ دستگاه جایگزین دستگاههای فرسوده شده است.
وی با اشاره به اینکه بین کلانشهرهای کشور جوانترین ناوگان متعلق به شیراز است گفت: از این رو مشکلات حمل و نقل در این شهر نسبت به سایر کلانشهرها کمتر است اما در تلاش هستیم نوسازی برخی ناوگانها را انجام دهیم.
طهماسبی با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز و کشور با مشکلاتی روبهرو است که یکی از آنها اعمال تحریمها است، افزود: تولیدکنندگان اتوبوس قابلیت تولید ندارند و همین امر مشکلاتی را به وجود میآورد البته دولت در نظر دارد تسهیلاتی برای تولید در این زمینه در نظر بگیرد.
معاون شهردار شیراز با تاکید بر اینکه خرید اتوبوس امکانپذیر نیست و تولید نیز متوقف شده است، گفت: در بحث حمل و نقل عمومی باید نگاه به تولید داخل باشد و حمایتی از تولیدکنندگان انجام شود تا این صنعت وابسته به بیرون از کشور نباشد.
وی بیان اینکه مذاکراتی برای نوسازی ناوگان حملونقل عمومی شیراز صورت گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر تعداد ناوگان موجود در سطوح مختلف شهر کفایت میکند اما در توزیع و چیدمان خطوط مشکلاتی وجود دارد و به دلیل کمبود در برخی خطوط ما آزاد فعالیت میکنند.
طهماسبی با تاکید بر اینکه تعداد فعلی ناوگانهای عمومی جوابگوی شیراز است، عنوان کرد: برای نوسازی آنها در تلاش هستیم که تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که از عمر ۱۲ سال عبور کرده باید جایگزین شوند.