• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد؛

مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 13400
  • 09 دی 1399 - 20:02
مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز برگزار می‌شود
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز طراحی نشان هویت بصری این شهر را الزامی برای متمایزکردن فرهنگ‌شیراز از دیگر شهرهای دنیا دانست و گفت: این نشان، نقش مؤثری در انتقال ارزش‌های والای فرهنگی و هویتی ایفا خواهد کرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سولماز دهقانی» یکی از عوامل اساسی شکل‌دهی و معنابخشی به مناظر شهری را موضوع “هویت” دانست و ابراز کرد: هویت عاملی است که می‌توان از طریق آن شهرها و مناظر شهری را از یکدیگر متمایز کرد.
او با بیان اینکه هویت شهری ریشه در فرهنگ، رسوم و حس مکان دارد، افزود: در واقع هویت شهری ذهنیت و استنباط شهروندان از شهر را معنا می‌بخشد و از همین رو است که انسان‌ها در مواجهه با نمادها و نشانه‌های یک فرهنگ، به‌صورتی ناخودآگاه از مضامین نهفته در نمادهای فرهنگی برخوردار می‌شوند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: همانگونه که استفاده از نمادهای بصری در آثار اسطوره‌ای، ملی و مذهبی کاربرد داشته است، طراحی نشان هویت بصری شیراز نیز زمینه تقویت هویت و فرهنگِ شهری را تقویت کند و موجب وحدت و هماهنگی در طراحی سیما و مناظر آن شود.
دهقانی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی شهرداری شیراز را به‌منظور برگزاری مسابقه طراحی نشان هویت بصری در همین راستا برشمرد و اعلام کرد: مراسم رونمایی از پوستر فراخوان مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز به‌زودی برگزار خواهد شد و این جشنواره با داوری داوران ملی و بین‌المللی به سرانجام خواهد رسید.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13400

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.