• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا؛

دستگاه دیپلماسی همراه بخش خصوصی استان فارس است

  • کد خبر : 13364
  • 08 دی 1399 - 18:37
دستگاه دیپلماسی همراه بخش خصوصی استان فارس است
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت: دستگاه دیپلماسی در کشور عراق همراه و در اختیار تجار و بازرگانان است و ما در زمینه های مختلف با تجار و بازرگانان همکاری خواهیم کرد.

به گزارش سحاب پرس، مجتبی شصتی کریمی در نشست میز تخصصی عراق که با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و نمایندگان دستگاه های دولتی استان فارس به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی پیشگاه توسعه روابط ایران با عراق هستند و ما تلاش می کنیم بخش خصوصی با سلامت در این عرصه کار کند.
وی افزود: ما در دستگاه دیپلماسی کشور عراق بانک اطلاعات از تجار و بازرگانان عراق و کربلا را در اختیار داریم و در صورت نیاز می توانیم این افراد را به بازرگانان کشورمان معرفی کنیم تا با اطمینان وارد بازار عراق شوند.
کریمی با بیان اینکه محوریت هر گونه همکاری با تجار و بازرگانان را اتاق بازرگانی قرار می دهیم اظهارداشت: این درحالی است که ما در نمایندگی وکیل نیز برای ارائه مشاوره به بازرگان و تجار ایرانی فعال کرده ایم.
وی اضافه کرد: برخی از سیاست ها در مسایل اقتصادی ایران و عراق کلان و مابین دو کشور است اما می توان بسیاری از موانع و موارد را به عنوان پیشنهاد به سفارت خانه و بخش های مربوطه پیشنهاد داد.
کریمی ادامه داد: با بررسی ظرفیت های کشور عراق، فرصت برای تجارت با این کشور برای بازرگانان ما بیشمار است و شرکت های ایرانی و استان فارسی می توانند بر اساس نیاز بازار عراق در این کشور حضور موفق داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت های ایرانی باید اراده حقیقی برای کار در عراق داشته باشند عنوان داشت: نیاز است ظرفیت های مختلف استان های ایران را به مردم کشور عراق معرفی کنیم که در این زمینه به دنبال استفاده از ظرفیت اتاق های استانی هستیم.
کریمی با تاکید بر اینکه کالاهای ایرانی و استان فارس از کیفیت خوبی برخوردار است اما حضور پررنگی در بازار عراق ندارد تصریح کرد: پیش از این اتاق بازرگانی فارس و اتاق بازرگانی کربلا تفاهم نامه ای را دنبال می کردند که با به روز رسانی و تکمیل مفاد آن، این مهم را با همکاری و مشارکت دو طرف پیگیری خواهیم کرد.
در این جلسه سایر اعضا به بیان مشکلات صادرات استان فارس با عراق در زمینه های مختلف و ارائه راهکارهای عملیاتی برای افزایش حجم مبادلات پرداختند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13364

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.