• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

همفکری اعضای ستاد دانشگاهی مقابله با کروناویروس برای بهبود روند نمونه گیری در استان

  • کد خبر : 13356
  • 08 دی 1399 - 18:27
همفکری اعضای ستاد دانشگاهی مقابله با کروناویروس برای بهبود روند نمونه گیری در استان
نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با برنامه ریزی و همفکری برای بهبود روند نمونه گیری های تشخیصی کرونا در استان همراه بود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این نشست با اشاره به روند کاهشی ابتلا در استان، نسبت به تداوم این شرایط با حفظ همکاری عمومی ابراز امیدواری کرد.

دکتر «مهرزاد لطفی» با پیگیری روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، گفت: در شرایط کنونی و با احتمال بروز موج جدید بیماری در استان و کشور، نیاز به برنامه ریزی های دقیق به ویژه در زمینه امور پیشگیرانه و همچنین نمونه گیری های تشخیصی وجود دارد.

او با دعوت از مردم برای حفظ دستاوردهای دوران محدودیت ها که اکنون با آن مواجه هستیم، بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، به ویژه حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و استفاده از ماسک تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهم ترین الگویی که دوران محدودیت ها نشان داده است را اهمیت حفظ فاصله فیزیکی، در کاهش موارد ابتلا عنوان کرد و از عموم مردم خواست تا به این اصل مهم پایبند باشند.

دکتر لطفی در ادامه به پیگیری میزان ابتلا در مناطق مختلف استان فارس، نحوه فعالیت مراکز ۱۶ ساعته منتخب درمانی سرپایی کرونا، روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان های استان و علت های جان باختن بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته پرداخت.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت بیمارستان های استان را با اعلام بیماران کووید ۱۹ در بخش های عادی و ویژه اعلام کرد.

اعلام اقدامات انجام گرفته در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه، دیگر محور نشست امروز این ستاد بود.

دیگر معاونان و مدیران حاضر در این نشست نیز گزارش پیگیری مصوبات نشست های مربوط به روزهای پیشین و آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کروناویروس را ارائه کردند.

دویست و سی و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس صبح امروز، هشتم دی، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13356

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.