• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

بیانیه سپاه فجر استان فارس به مناسبت بزرگداشت حماسه یوم الله ۹ دی

  • کد خبر : 13332
  • 08 دی 1399 - 17:47
بیانیه سپاه فجر استان فارس به مناسبت بزرگداشت حماسه  یوم الله ۹ دی
تظاهرات ۹ دی سال ۱۳۸۸ که در طول سه دهه تاریخ انقلاب بی‌نظیر بود وبرای همیشه خود را به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ کشورمان به ثبت رساند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین حقیقت حماسه نهم دی به دو عنصر حضور گسترده مردمی و ایمان دینی مردم اشاره فرمودند.

به گزارش سحاب پرس، در بیانیه سپاه فجر استان فارس به مناسبت بزرگداشت حماسه یوم الله ۹ دی آمده است:

جامعه ایران در مواجهه با بحران ها برخوردار از ذخایر خاصی است که در کمتر جامعه ای چنین امتیازاتی وجود دارد.
در تاریخ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مقاطعی وجود دارد که روح همبستگی همدلی و وحدت ملت ایران در مقابل تهدیدات و فتنه های خارجی و یا داخلی ظهور کرده و اهمیت یافته است و البته درظهور این امر امدادهای الهی نیز تاثیر گذار هستند. چنین روحیه‌ای که در بستر ارزش‌های دینی رشد کرده و سبب تولید یک نیروی خودجوش و مقدس در تاریخ معاصر ایران شده است که عناصر دینی و ملی جامعه ایران را نمایندگی می‌کند و همواره در مقاطع خطر و بحران جامعه را نجات داده است.
حماسه‌های بزرگی همچون اصل انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس و نیز ۹ دی ماه ۱۳۸۸ از جمله این مقاطع تاریخی هستند که ظهور و عینیت یافتن آن روح خودجوش الهی انسانی و ارزشهای دینی و ملی نهفته در آن را نشان می دهند .
فتنه سال ۸۸ یکی از مقاطع مهم تاریخ جمهوری اسلامی است که سبب شد با بصیرت مردمی و نمایان شدن حق از باطل ارزش‌های انقلاب اسلامی بار دیگر به صحنه جامعه بیاید و حماسه ۹ دی شکل گیرد.
موضوع اصلی همین بازیابی دوباره ارزشهاست. جریان فتنه و حماسه ۹ دی نشان می‌دهد که کنش سیاسی در جامعه ایران بیش از هر جامعه ای بر محور ارزش‌ها و ضد ارزشها در جریان است .
تظاهرات ۹ دی سال ۱۳۸۸ که در طول سه دهه تاریخ انقلاب بی‌نظیر بود وبرای همیشه خود را به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ کشورمان به ثبت رساند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین حقیقت حماسه نهم دی به دو عنصر حضور گسترده مردمی و ایمان دینی مردم اشاره فرمودند.
ضرورت تبیین ابعاد و زوایای مختلف این حماسه کم‌نظیر با بهره مندی از زمینه و زمانه مقدس امسال در قاب راهبرد نورانی دهه بصیرت فاطمی ولایت مداری و مقاومت علوی با پرداختن به آثار و دستاوردهای آن توسط نخبگان فکری، فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و حوزوی و همه آحاد نخبگان و نیز الگوی گیری از این حرکت عظیم مردمی برای انسجام بخشی به اراده و خواست مردمی در جهت خنثی سازی توطئه های کنونی دشمن، برخی از عواملی هستند که اهمیت توجه به حماسه ۹ دی را صدچندان و نمایان تر می سازد.

در پایان سپاه فجر استان فارس با تجلیل از ملت بصیر ،مومن، انقلابی ،عاشورایی ،فاطمی و ولایتمدار ایران اسلامی و مردم با بصیرت استان فارس به عنوان حماسه سازان نهم دی ماه و تعظیم به مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای مدافع سلامت در کارزار مبارزه با ویروس منحوس کرونا تاکید بر لزوم یکدلی وفاق ،هوشمندی و هوشیاری ملی در برابر توطئه ها و نقشه های فتنه گون نوین دشمن و بدخواهان میهن اسلامی داشته و امیدوار است به فضل الهی ملت ایران با تأسی به رهنمودها و هشدارهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ((مدظله العالی)) و یادآوری تجربه تاریخی و مصونیت ساز اجازه نخواهد داد به مملکت آسیبی برسد .انشالله

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13332

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.