• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با فرماندار شهرستان ارسنجان اعلام کرد :

تعریف اهداف متعارف و دست یافتنی از مزایای طرح مسکن ملی است

  • کد خبر : 13323
  • 08 دی 1399 - 9:24
تعریف اهداف متعارف و دست یافتنی از مزایای طرح مسکن ملی است
مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس برخی از مزایای طرح مسکن اقدام ملی را برشمرد و اظهار داشت : از جمله مزیت های مهم دراین طرح تعریف اهدافی متعارف و دست یافتنی برای آن است ، مسکن ملی طرحی بلندپروازانه و دست نیافتنی نیست و به نظر می رسد اهداف آن در یکی دو سال آتی به سرانجام برسد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ،  مهندس زمانی  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به منظور بازدید از پروژه های شهرستان ارسنجان  و پیگیری مشکلات در زمینه بهسازی روستاه‌ها،  ساخت مسکن،  طرح اقدام ملی مسکن، واگذاری اراضی و صدور اسناد روستایی و شهری به این شهرستان سفر کرد.

مهندس زمانی طی دیداری  با عزیزی فرماندار شهرستان ارسنجان  با معیار قرار دادن کمبود اعتبارات عمرانی، محروم واقع شدن و همچنین نداشتن بودجه کافی برای دهیاریهای شهرستان در گذشته، در خصوص افزایش اعتبارات و بالا بردن سهمیه ساخت مسکن محرومین، در این  شهرستان در تقسیم و تخصیص اعتبارات و سهمیه های آتی قول مساعدت و همکاری داد.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس همچنین بر لزوم برنامه ریزی برای احداث مسکن ملی در همه شهرستان ها و مناطق مستعد استان فارس تاکید کرد و افزود: طرح اقدام ملی مسکن در فضای تولید مسکن حرکت رو به جلویی است و میتوان با برنامه ریزی روی این طرح همه اقشار با سطوح درآمدی متخلف را صاحب سرپناه و خانه مناسب کرد .

مهندس زمانی اضافه کرد : طرح اقدام ملی مسکن  در برخی زمینه ها قرار است به صورت مشارکتی احداث شود این موضوع فرصت بهتری در اختیار بهره برداران قرار می دهد که با استفاده از شرایط مناسب تری دراین طرح صاحب خانه شوند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین به سهمیه این استان برای ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن مددجویی اشاره کرد و گفت: این تعداد مسکن مددجویی و مسکن ویژه اقشار نیازمند در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه احداث می شود و شمار قابل توجهی از آن در شهرستان ارسنجان در حال ساخت و پیگیری تکمیل پرونده است .

مهندس زمانی با اشاره به اینکه احداث مسکن برای اقاشر آسیب پذیر از اؤمان های اصلی بنیاد مسکن است ادامه داد : بیش از یک هزار میلیارد ریال تا کنون برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت و وام های بلا عوض در گام نخست  به مسکن محرومان و مددجویان اختصاص یافته و بخش عمده ای از این اعتبارات  جذب شده است .

 مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: علاوه بر مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در این طرح احداث خانه و سرپناه برای سایر اقشار نیازمند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند نیز دیده شده است .

رحیم عزیزی فرماندار شهرستان ارسنجان نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن اظهار داشت : با تداوم خدمات دولت و بنیاد مسکن در مناطق روستایی می‌توان به رفع محرومیت ها از بسیاری از نقاطق کم برخوردار امیدوار بود ، روستاییان در شهرستان ارسنجان شایستگی دریافت بهترین خدمات را دارند و می بایست با هم افزایی همه دستگاه‌ها و استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات مردم اقدام کرد.

عزیزی همچنین به برخی از قابلیت های توسعه روستایی در این شهرستان از جمله گردشگری روستایی اشاره کرد و گفت: بسیاری از روستاهای شهرستان ارسنجان دارای استعدادهای نو و بی بدیل در زمینه گردشگری است که باید این استعدادها شکوفا شود .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در این سفر از برخی روستاهای شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت بهسازی، ساخت و سازها و دیگر امور مربوطه قرار گرفت.

شهرستان ارسنجان در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13323

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.