• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

مصوبات یکصد‌و‌شصت‌و‌چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 13281
  • 07 دی 1399 - 4:50
مصوبات یکصد‌و‌شصت‌و‌چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز
یکصد‌و‌شصت‌و‌چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد‌و‌شصت‌و‌چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز که روز یکشنبه هفتم دی‌ماه برگزار شد، طی طرحی یک فوریتی به اصلاح مصوبه‌ای درباره تعیین تکلیف حقوق غارسین و مالکان محور کوهسار مهدی (عج) (پروژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی) پرداختند؛ بر همین اساس، موضوع یادشده با قید یک فوریت به‌منظور بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.
در دستور کار بعدی شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری در قالب لایحه‌‌ای یک‌فوریتی پرداخت یک میلیارد ریال به‌منظور تقدیر از کادر درمان و پرستاران بیمارستان‌های نمازی و علی اصغر(ع) را ارائه کرد؛ اعضای شورا نیز لایحه یادشده را به‌منظور بررسی به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارائه کردند.
در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه یک فوریتی دیگری مبنی بر اخذ مجوز انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از سوی شهرداری ارائه شد؛ این مجوز مربوط به خرید و تأمین بخشی از تجهیزات مورد نیاز خط ۲ قطار شهری شیراز با برآورد ۵هزار میلیارد ریال بدون تشریفات بود؛ در این زمینه نیز اعضای شورا مقرر کردند که لایحه یادشده برای بررسی به کمیسیون‌های عمران، حمل‌‌ونقل و ترافیک و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال شود.
دیگر دستور کار شوراییان در این روز، به احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز اختصاص یافت؛ در این دستور کار که از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارائه شد، شهرداری شیراز مجوز یافت تا با هماهنگی با دستگاه‌های مربوط و نیز بازنگری آیین‌نامه مربوط به نام‌آوران و مشاهیر شیرازی در زمینه یادشده خدمات ارائه‌ کند.
تغییر کاربری و استفاده از زمین پارک حاشیه‌ای سه‌راه دارالرحمه به‌منظور اختصاص به قطعه آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران در این خصوص از سوی اعضای شورا به تصویب رسید.
اما در بخش دیگری از این جلسه طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا درباره دستورالعمل اجرایی بندهای ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران دربرگیرنده ۳۲ بند به تصویب رسید.
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز لایحه یک‌فوریتی شهرداری را درباره عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربر در محدوده طرح مکانی و زمانی شیراز بررسی کردند؛ این لایحه نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورا ارسال شد تا پس از مطالعه، ظرف مدت یک هفته دوباره به صحن شورا ارائه شود.
در ادامه این جلسه، طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا ارائه شد و براساس آن با نامگذاری کوچه و بوستان‌هایی که شرح آن در ادامه می‌آید، موافقت شد.
تغییر نام باغ خانواده فرهنگ واقع در فرهنگ شهر به نام “بوستان کتاب”، نامگذاری پارک واقع در بلوار شهید رجایی نبش کوچه ۸ به نام “فرهنگ”، نامگذاری پارک محله‌ای واقع در بلوار شهید کسایی به نام “سه‌کنج”، نامگذاری پارک چهار هکتاری واقع در جبل دراک به نام “کوکب شیرازی” که شهرداری مکلف است در آن پلاکی نیز در خصوص معرفی کوکب شیرازی نصب کند، نامگذاری معبر بی‌نام مجاور پارک کشتکاران و خانه‌محله مهدی‌آباد به نام “شهید اسمعیل حدادی” ، نامگذاری میدان واقع در تقاطع بلوار تلاش و بلوار پارسیان در رکن‌آباد به نام “آتش‌نشان”، نامگذاری کوچه ۱۸ خیابان میرزای شیرازی شرقی به نام “شهید محمد‌حسین نجابت”، نامگذاری کوچه ۸ بلوار جمهوری اسلامی به نام “شهید رحیم صادق‌زاده”، نامگذاری کوچه ۱۶ بلوار غدیر جنوبی به نام “شهید داریوش رجبی”، نامگذاری کوچه ۲ بلوار شهید هاشمی‌نژاد به نام “شهید بهزاد زاهدی‌نژاد”، نامگذاری کوچه ۵ممیز ۲ خیابان نور واقع در شهرک گلستان به نام “شهید مجتبی مسیح زاده” و نامگذاری کوچه ۱۰ بلوار جهاد واقع در شهرک گلستان به نام “شهید سید ‌محمد‌مهدی ابراهیمی”.
افزون بر این، برخی معابر باارزش تاریخی نیز در محدوده شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی به صورتی که در ادامه خواهد آمد به نقشه پیوست.
کوچه نارنجستان قوام، کوچه امام‌زاده زنجیری، کوچه امام‌زاده ابراهیم(ع)، کوچه بغیری‌ها، کوچه امام‌زاده سید ذوالفقار(ع)، کوچه چپرخانه، کوچه نصیرالملک، بازار سراج‌ها، کوچه اسکندری،کوچه مسجد مولا، کوچه بازارچه حاج اصغر،کوچه حکیم‌السلطنه،کوچه هفت‌پیچ،کوچه حاجی‌رجب، بازار شمشیرگرها، کوچه قهر و آشتی،کوچه قشو رشو، کوچه صابونی‌ها و بازار علاقه‌بندها.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کاری دیگر به طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، درباره ساماندهی کوچه ادیان واقع در بلوار کریمخان زند پرداختند؛ بر این اساس شهرداری باید ظرف مدت یک ماه لایحه ساماندهی این کوچه را همراه با پیوست فرهنگی و اجتماعی تهیه کرده، به شورا ارائه کند.
اما در ادامه جلسه هفتم دی‌ماه نامه فرمانداری شهرستان شیراز درباره ایراد به مصوبه‌ای درخصوص حذف لوپ جنوب‌غربی تقاطع غیرهمسطح غدیر بررسی شد که همه اعضای شورا بر این مصوبه اصرار کردند.
ایراد دیگر فرمانداری در خصوص قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری، دستور کار بعدی شورای شهر بود که اعضای شورا ماده‌واحده‌های آن را اصلاح کرده، به تصویب رساندند.
در این زمینه مقرر شد ضمن اصلاح مصوبه یادشده، یک بند و یک تبصره به آن الحاق شود؛ بر این اساس شورا مصوب کرد مالکان املاکی که تقاضای اخذ پروانه یا پایان‌کار ملک خود را دارند؛ اما سرانه خدمات عمومی، خیابان‌ها و معابر شهر را تأمین نکرده‌اند معادل قیمت آن را به‌صورتی که در ادامه می‌آید به شهرداری پرداخت کنند: از تاریخ اول مهرماه ۱۳۹۹ تا ۵ فروردین ۱۴۰۰ سهم شهرداری به میزان ۲۵درصد قیمت روز کارشناسی، از تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین ۱۴۰۱ سهم شهرداری به میزان ۳۰درصد قیمت روز کارشناسی، از تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۱ تا ۵ فروردین ۱۴۰۲ سهم شهرداری به میزان ۵۰درصد قیمت روز کارشناسی، از تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳ سهم شهرداری به میزان ۷۰درصد قیمت روز کارشناسی و از ۶ فرورودین ۱۴۰۳ سهم شهرداری به میزان صددرصد قیمت روز کارشناسی محاسبه می‌شود. در ادامه و در قالب تبصره ۸ الحاقی این مصوبه نیز مقرر شد مودیانی که قبل از تاریخ اجرایی شدن این مصوبه سهم شهرداری را پرداخت کرده باشند، بستانکار به‌شمار آیند و مبلغ بستانکاری آن‌ها در کد نوسازی ملکشان لحاظ شود.
در ادامه این جلسه نامه فرمانداری شیراز که در آن به مصوبه‌ای درباره “بهای ارزش افزوده ناشی از تغییرکاربری املاک توسط مراجع قانونی” ایراد وارد آورده بود، با اصرار شوراییان بدون تغییر، دوباره تصویب شد.

گفتنی است در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی *شورای اسلامی شهر شیراز، «بهبود ترابی» رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری شهرستان شیراز و شهرستان‌های تابعه، به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در صحن علنی شورای شهر حاضر شد و ضمن بیان خدمات پرستاران در شهر شیراز از زمان شیوع کرونا با قدردانی از همکاری و نگاه شورای پنجم شیراز، خواستار تداوم همکاری‌ها به‌منظور احداث ساختمان نظام پرستاری با هدف حمایت از پرستاران شد.
افزون بر این، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز، از پنج تن از پرستاران مدافع سلامت در صحن علنی این شورا تقدیر کردند؛ بدین‌ترتیب تلاش‌های خانم‌ها زهرا جمشیدی، میترا گودرزی، طوبی کوشکی و زهرا همت‌فر و آقای حاتمی به نمایندگی از پرستاران شهر شیراز، توسط نمایندگان شهروندان شیراز در شورای شهر، مورد تقدیر واقع شد.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13281

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.