1
دکتر «غلامرضا فتحعلی» مطرح کرد:

توسعه خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با راه‌اندازی سرزمین هوشمند کیو

  • کد خبر : 132779
  • 25 بهمن 1403 - 22:08
توسعه خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با راه‌اندازی سرزمین هوشمند کیو
با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و جمعی از مدیران و با هدف توسعه خدمات بانکداری دیجیتال سمینار پیشخوان مجازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، نخستین سمینار پیشخوان مجازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، مدیران و مسئولان پیشخوان مجازی استان‌ها برگزار شد.
دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این سمینار با تأکید بر توسعه خدمات بانک، اظهار داشت: بانک قصد دارد خدمات جدید و متنوعی را ارائه دهد. این خدمات با همکاری شرکت‌های فناوری مالی (فین‌تک‌ها) و بر اساس مدل‌های نوین بانکداری مانند بانکداری پلتفرمی و بانکداری باز ارائه خواهند شد. همچنین، بانک به دنبال گسترش خدمات خود در حوزه‌های مختلف مالی مانند بازار سرمایه و ارز است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به موفقیت‌های بانک در رشد منابع و پرداخت تسهیلات، خاطرنشان ساخت: در برنامه جامع راهبردی، بانک با حرکت به سمت بانکداری دیجیتال، دامنه خدمات خود را گسترش داده و به نیازهای متنوع گروه‌های هدف پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به اجرای برنامه جامع راهبردی بانک در ۳ سال آینده، گفت: توسعه محصولات و خدمات جدید، از جمله توسعه بانکداری اجتماعی، خرد و شرکتی، در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم سبد محصولات خود را متنوع کرده و نیازهای مختلف مشتریان را برآورده سازیم.
فتحعلی افزود: با ۱۷ سال تجربه در بانکداری اجتماعی، اکنون قصد داریم با اتخاذ رویکرد فیجیتال و تغییر ماهیت شعب، به سمت بانکداری دیجیتال و پلتفرمی حرکت کنیم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تأکید بر اینکه بانک با بستر دیجیتال، الکترونیک و فیجیتال در بانکداری اجتماعی خرد و شرکتی ایفای نقش خواهد کرد، تصریح کرد: در این برنامه خدمات بانکداری اجتماعی به بستر پلتفرم‌ها و بانکداری دیجیتال انتقال می‎‌یابد و شعب به محلی برای ارائه خدمات بانکداری خرد و شرکتی تبدیل خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: ارائه خدمات بانک بر پایه پلتفرم‌های سرزمین هوشمند کیو و با رویکرد توسعه بانکداری دیجیتال انجام می‌شود، محصولات جدیدی مانند کیوپی، کیولیز، کیوبیز و… نیز برای ارائه خدمات جامع بانکی و مالی به مشتریان، طراحی و توسعه خواهد یافت.

فتحعلی با بیان اینکه راهبرد فیجیتال یعنی ترکیب شعب فیزیکی بانک‌ها با دنیای دیجیتال، گفت: با استفاده از این راهبرد و با تحلیل داده‌های مشتریان، محصولات و خدمات متناسب با نیازهای هر فرد ارائه می‌شود؛ به عبارت دیگر، بانک به عنوان یک سوپرمارکت مالی همه نیازهای بانکی و مالی مشتریان را برطرف خواهد کرد.
وی افزود: با هدف افزایش تعامل با مشتریان و ایجاد تجربه کاربری یکپارچه، به دنبال ارائه خدمات بانکی به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته و از طریق کانال‌های مختلف هستیم. ادغام تجربه حضوری و دیجیتال در شعب فیجیتال و استفاده از فناوری‌های پیشرفته، به ما امکان می‌دهد تا بانکداری خرد و شرکتی را به صورت کارآمدتری ارائه دهیم.

۷۰ درصد خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود
مهندس «حمیدرضا توسلی» عضو هیأت مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این سمینار با بیان اینکه امروز قرض‌الحسنه بخش وسیعی از کشور را پوشش داده است، گفت: دستاوردهای این بانک نشانه‌ گسترش سنت قرض‌الحسنه در کشور است.
توسلی با بیان اینکه ۷۰ درصد خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، اظهار داشت: خدمات پیشخوان مجازی بانک تأثیر زیادی در ارائه خدمات داشته و باعث شده سرویس هر زمان و هر مکان در دسترس مشتریان قرار بگیرد.

دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و تحول بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این سمینار با بیان اینکه سفر موفقیت بانک آغاز شده است، گفت: در تاریخ بانکداری ابتدا بانک‌ها شعبه‌محور بودند، سپس خدمات فیزیکی با اینترنت بانک و ابزارهای الکترونیکی توسعه یافت و در ادامه بانک قابل حمل و سلف سرویس در تلفن همراه به وجود آمد.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت صنعت بانک همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: بانکداری در آینده بخشی از زندگی خواهد شد، همچنین بانکداری الگوریتمی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها توسعه خواهد یافت و با توجه به این پیشرفت‌ها تغییر رویکردها در بانکداری یک ضرورت است.

گفتنی است، پیشخوان مجازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری راه‌اندازی شده است و در سال جاری بیش از ۷۰ درصد مشتریان افتتاح حساب و دریافت تسهیلات را از طریق سامانه‌های پیشخوان مجازی، اینترنت بانک و همراه بانک دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=132779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.