• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
​به میزبانی شهرداری شیراز؛

وبینار بین المللی بازآفرینی پایدار شهری برگزار شد

  • کد خبر : 13221
  • 06 دی 1399 - 17:22
وبینار بین المللی بازآفرینی پایدار شهری برگزار شد
وبینار بین المللی بازآفرینی پایدار شهری به میزبانی شهرداری شیراز و با همکاری و حمایت انجمن جهانی کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) برگزار شد.

وبینار تخصصی «بازآفرینی شهری پایدار؛ بررسی سه نمونهٔ موردی شیراز، نانجینگ و دِرسدِن» به عنوان یکی از رویدادهای متروپلیس و به میزبانی شهرداری شیراز برگزار و به شهرهای عضو اطلاع رسانی شد.
در این وبینار دکتر نسترن نژداغی رئیس اداره بازآفرینی شهری شهرداری شیراز ایران با موضوع بازآفرینی سخنرانی کرد به تشریح مفهوم باز آفرینی شهری پایدار فرهنگ محور و شناسایی و راهکارهای مواجهه با چالش های مرتبط پرداخت.
ولفگانگ زوخر، رئیس دپارتمان محیط زیست  درسدن آلمان با موضوع «ساخت سبز راه درون شهری با کاربریهای چندگانه» و لینگ ژانگ، معاون کمیسیون توسعه و اصلاحات منطقه شینهوای نانجینگ چین با موضوع «بازآفرینی محلات تاریخی شهری از منظر فرهنگی خلاق: مطالعه موردی منطقه تاریخی مندونگ» از دیگر سخنرانان این وبینار تخصص بودند. اگنس شارلوت بیکارت، مدیر ارشد همکاری های بین المللی متروپلیس نیز مدیر این وبینار تخصصی بود.
همچنین اوکتاوی دلا وارگا، دبیرکل متروپلیس نیز در خصوص اهمیت وبینار تخصصی «بازآفرینی شهری پایدار؛ بررسی سه نمونهٔ موردی شیراز، نانجینگ و دِرسدِن» سخنرانی و بر اهمیت تقسیم تجربیات ارزشمند مداخله در محدوده های مساله دار شهری تاکید کرد.
جواد بهادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز در خصوص برگزاری این وبینار گفت: وبینار تخصصی «بازآفرینی شهری پایدار» فرصت مناسبی است که رویکردهای بازآفرینی شهری به بحث و تبادل نظر گذاشته و جنبه های مختلف آن از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شود تا کلانشهرهای جهان به نقاط مشترکی برای برنامه ریزی و حل مساله دست پیدا کنند.
در این وبینار شرکت کنندگانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، چین، ژاپن، تایلند، برزیل، فیلیپین، عراق، ترکیه، افریقای جنوبی، زیمبابوه و … حضور داشتند.
وبینار تخصصی «بازآفرینی شهری پایدار؛ بررسی سه نمونهٔ موردی شیراز، نانجینگ و دِرسدِن» به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری در حوزه مسائل محتوایی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در حوزه فراهم آوری زیر ساخت نرم افزاری برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13221

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.