• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۹ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 1308
  • 20 فروردین 1399 - 10:19
اخبار پلیس فارس – ۱۹ فروردین ۹۹

کشف ۵۰۱ میلیارد اقلام بهداشتی در فارس فرمانده انتظامی استان از کشف مقادیر زیادی اقلام بهداشتی احتکار شده با ارزشی بالغ بر ۵۰۱ میلیارد ریال در سراسر استان خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح تشدید مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی در […]

کشف ۵۰۱ میلیارد اقلام بهداشتی در فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف مقادیر زیادی اقلام بهداشتی احتکار شده با ارزشی بالغ بر ۵۰۱ میلیارد ریال در سراسر استان خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح تشدید مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی در سطح استان فارس به صورت ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری سایر یگان های انتظامی، ضمن انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، موفق شدند ۶۹ فقره احتکار و توزیع خارج از شبکه اقلام بهداشتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: در این راستا، ۳۱ هزار و ۴۵۰ عدد ماسک، ۳۴۱ هزار و ۱۸۷ جفت دستکش بهداشتی و مقادیر زیادی محلول ضد عفونی کننده، ژل ضد عفونی کننده و انواع مواد شوینده کشف شده است.

سردار حبیبی گفت: در این خصوص ۱۷ انبار پلمب و ۲۲ دستگاه خودرو حامل اقلام بهداشتی توقیف شده اند.

وی با بیان اینکه ارزش اقلام بهداشتی کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۰۱ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه، ۹۴ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، آن را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

بازدید اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز از کارگاه تولید ماسک فرماندهی انتظامی استان فارس

روز گذشته سردار”رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس به همراه دکتر” عبدالمحمدطاهری”عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و ” سید عبدالرضا دستغیب” مدیر عامل این مجمع از کارگاه تولید ماسک فرماندهی انتظامی استان فارس واقع در معاونت تربیت و آموزش بازدید کردند.

تولید روزانه ۲۵۰۰ ماسک در کارگاه تولید ماسک بهداشتی استان فارس

فرمانده انتظامی استان از تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ ماسک در کارگاه تولید ماسک بهداشتی در محل معاونت تربیت و آموزش این فرماندهی خبر داد.

سردار ” رهام بخش حبیبی” در حاشیه بازدید از کارگاه تولید ماسک بهداشتی فرماندهی انتظامی استان فارس در معاونت تربیت و آموزش، اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان فارس از روزهای ابتدایی شیوع ویروس منحوس کرونا، اقدام به راه اندازی و افتتاح کارگاه ماسک بهداشتی در محل معاونت تربیت و آموزش کرد.

وی افزود: با هماهنگی علوم پزشکی و اداره صمت استان و اخذ مجوزهای بهداشتی لازم، کلیه زیر ساخت های لازم فراهم و این کارگاه تولید ماسک بهداشتی راه اندازی و شروع به کار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ۵۰ نفر در هر شیفت کاری در این کارگاه مشغول تولید ماسک هستند،افزود: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ ماسک بهداشتی در این کارگاه تولید و پس از ضد عفونی در بسته بندی های بهداشتی ارائه می شود.

سردار حبیبی گفت: پلیس علاوه بر برقراری امنیت و حفظ امنیت اجتماعی، در این روزها که سلامت مردم با شیوع ویروس کرونا به خطر افتاده است، قدم در این عرصه گذاشته و به نوبه خود اقدامات لازم را انجام می دهد.

پلمپ ۹ واحد صنفی متخلف در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید ازپلمب ۹ واحد صنفی متخلف دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” مرادصارمی” درتشریح این خبرگفت: در راستای جلوگیری ازشیوع بیماری کرونا وحفظ سلامت مردم، مأموران اداره نظارت براماکن عمومی واتاق اصناف طی ۲۴ ساعت گذشته از واحدهای صنفی سطح شهر بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: در این راستا مأموران ۹ واحدصنفی متخلف را به دلیل عدم رعایت مقررات اعلامی از ستاد مدیریت بیماری کرونا ، پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از عموم مردم شهرستان خواست هرگونه موارد مشکوک و عدم رعایت بهداشت توسط واحدهای صنفی را هرچه سریع تر اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

            قاچاقچیان هروئین به دام پلیس فسا افتادند   

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: با هوشیاری ماموران پلیس، باند ۹ نفره قاچاقچیان مواد مخدر در فسا دستگیر و ۳ کیلوگرم هروئین کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرج رستمی” در تشریح این خبر گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر قاچاق هروئین به فسا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، منزل مسکونی مورد قرار قاچاقچیان شناسایی و به محض ورود خودرو حامل مواد مخدر، بلافاصله ماموران وارد عمل شده و ۹ متهم را دستگیر و در بازرسی از محل ۳ کیلوگرم هروئین کشف کردند.

سرهنگ رستمی با اشاره به کشف ۸ قبضه سلاح سرد و همچنین توقیف ۴ دستگاه موتورسیکلت و یک خودرو سواری متعلق به قاچاقچیان، بر عزم جدی پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر تاکید کرد.

کشف ۱۲۹ کیلو تریاک در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۲۹ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری ام وی ام خبر داد.

سرهنگ “محمد هاشم قسام ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی قائمیه -نورآباد ، به یک دستگاه خودرو “ام وی ام” مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۲۹ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر از اولویت های این فرماندهی به شمار می رود.

هشدار پلیس کازرون نسبت به سرقت از باغ ها

فرمانده انتظامی کازرون هشدار داد: باغ داران این شهرستان نکات ایمنی لازم برای مقابله با سرقت ها را جدی بگیرند.

سرهنگ “محمد عبادی نژاد” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه  خبری پلیس، افزود : با توجه  به اینکه حضور باغداران در باغ ها به صورت فصلی و مقطعی است، بر این اساس فرصت  برای سوء استفاده وسرقت اموال در برخی از ساعات شبانه روز فراهم می شود که باید برای جلوگیری از این موارد نکات ایمنی رعایت شود.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست تا  در زمان های مختلف به خانه باغ ها و اموال  حفاظت شده خود در باغ ها سرکشی کنند و یا  آن را به نزدیکترین افرادی که در آن محل ساکن هستند، بسپارند.

فرمانده انتظامی کازرون با تاکید براینکه هرگونه موارد  مشکوک در این خصوص را باید به پلیس  110 گزارش داد، اظهار داشت : باغداران از دادن هرگونه اطلاعات اعم از تعداد نگهبان ها واموال به افراد  ، غیر امتناع کرده و از  ورود  افراد  ناآشنا و غریبه نیز به باغ خود داری کنند.

سرهنگ عبادی نژاد ضمن تقدیر وقدر دانی از همکاری مردم با پلیس هشدار داد:صاحبان باغات  مزارع وروستائیان دقت نظر لازم را در نگهداری تجهیزات کشاورزی به خصوص موتور و پمپ های آب و … داشته باشند و حتی الامکان  وسایل  مذکور را در محلی مناسب و محصور جانمایی کنند.

دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در فارس

رییس پلیس فتا استان با اشاره به دستگیری عامل انتشار مطالب کذب، گفت: برابر مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده و برای آن به تناسب مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می شود .

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از سازمان های دولتی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه کارکنان این سازمان کرده اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های فنی و تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان ، یک نفر از عاملان انتشار مطالب کذب در یکی از شهرستان‌های استان فارس شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردید.

رییس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم ابتدا در بازجویی‌های اولیه و فنی ماموران پلیس قصد انکار عمل مجرمانه خود را داشت که پس از مشاهده مدارک مستند و غیر قابل ‌انکار به جرم ارتکابی اقرار کرد.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد : برابر مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرائم رایانه ای، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق اینترنت و سایر فضاهای مجازی جرم تلقی شده و برای آن به تناسب مجازات حبس و جرائم نقدی در نظر گرفته می شود به همین جهت با افرادی که امنیت روانی مردم را با چالش روبرو کنند، برخورد قانونی می شود.

وی یادآور شد: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

پلمپ ۴۲ واحد صنفی متخلف؛ در فراشبند  

فرمانده انتظامی فراشبند از بازدید ۲۲۶ واحد صنفی و پلمپ ۴۲ واحد صنفی متخلف در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ “کرامت اله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت : پلیس امنیت عمومی شهرستان فراشبند در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۹۹ از ۲۲۶ واحد صنفی در سطح شهرستان بازدید به عمل آورد.

وی ادامه داد: در این راستا ۴۲ واحد صنفی که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نکرده بودند، با دستور قضایی پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف واحد های صنفی را از طریق سامانه ۱۱۰ و یا با مراجعه حضوری به پلیس گزارش دهند .

افزایش ۷۰ درصدی کشفیات سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کاهش ۱۶ درصدی سرقت و افزایش ۷۰ درصدی کشف سرقت در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در مجموع سرقت در شهرستان در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به میزان ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که در این مدت سرقت اماکن خصوصی ۲۹ درصد، سرقت منزل ۷۵ درصد، سرقت خودرو ۳۳ درصد، کیف قاپی ۱۰۰ درصد، کش و روزنی ۳۳ درصد و سرقت احشام ۶۷ درصد کاهش را نشان می دهد، تصریح کرد: در این ایام کشف سرقت نیز ۷۰ درصد افزایش داشته است.

زراعتیان به افزایش کشفیات مواد مخدر هم اشاره کرد و گفت: کشف انواع مواد مخدر هم در این ایام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۷۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت هدفمند کردن واحد های گشت، حضور پر رنگ ماموران به ویژه در مناطق جرم خیز و آلوده، فعال نمودن گشت های شبانه پلیس های تخصصی، بکار گیری تمامی امکانات و توانمندی های پلیس، اجرای طرح های مختلف ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه طرح جمع آوری معتادان متجاهر، تلاش شبانه روزی کارکنان و مشارکت همگانی مردم در تولید امنیت را از جمله دلایل کاهش سرقت و افزایش کشفیات عنوان کرد. 

کشف ۸۰ گوسفند قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک کامیون حامل ۸۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی بخش “اوز” این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی های انجام شده، مشخص شد این خودرو حامل ۸۰ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش ریالی احشام قاچاق مکشوفه برابر با اعلام نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1308

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.