• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
مهندس پیرنون مدیرکل دفتر نگهداری راه های کشور خبر داد ؛

رتبه نخست راهداری فارس در نگهداری رویه راه ها

  • کد خبر : 12846
  • 02 دی 1399 - 20:16
رتبه نخست راهداری فارس در نگهداری رویه راه ها
روز گذشته و در آخرین روز از گرامیداشت هفته حمل و نقل و‌همزمان با روز راهدار ، سومین نشست شورای اداری اداره کل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ای فارس با حضور " مهندس پیرنون " ؛ مدیر کل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و‌ مهندس سیاهپور ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ی استان فارس ؛ در این نشست اعضای شورای اداری (مدیرکل، معاونین و روسای ادارات ستادی) به صورت ویدئو کنفرانس با روسای ادارات شهرستان ها (همزمان با روز راهدار ) به گفتگو پرداختند.
مهندس پیرنون در این نشست گفت : استان فارس بعنوان یکی از استان های استراتژیک کشور در حوزه حمل و‌نقل جاده ای ، همواره جز استان های برتر کشور بوده و در یکسال گذشته بیشترین عملکرد در نگهداری رویه راه ها را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل دفتر نگهداری راه های کشور افزود: عملکرد راهداری فارس برای نگهداری راه ها چندین برابر اعتباری بوده که دریافت کرده اند.
مهندس پیرنون ادامه داد: طول کل راه های استان فارس(بزرگراهی،اصلی،فرعی و روستایی) ۸.۵ درصد (هشت و‌ نیم درصد) از طول کل راه های کشور است که از این حیث رتبه نخست کشور را داراست به همین دلیل نگهداری این میزان از راه های مواصلاتی نیازمند برنامه ریزی مستمر و اعتبارات خاص است.
مدیرکل دفتر نگهداری راه های کشور در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد راهداری فارس در بخش نگهدای راه تقدیر کرد و گفت: میزان عملکرد فارس در نگهدای رویه راه ها چندین برابر اعتباری دریافتی است که این موضوع جای تقدیر دارد.
مهندس سیاهپور نیز در ادامه این نشست ضمن تبریک روز راهدار به ارایه گزارشی از برنامه های گرامیداشت هفته حمل و‌نقل ، رانندگان و راهداری در فارس پرداخت و گفت: همانطور که امروزه کادر درمان زحمتکش و‌تلاشگر مدافعان سلامت مردم هستند، به تعبیر ما رانندگان زحمتکش هم مدافعان امنیت اقتصادی هستند به گونه ای که در ماه های نخستین سال جاری علیرغم شرایط سخت کرونا وظیفه خطیر جابجایی کالا و بار را لحظه ای کنار نگذاشتند و‌ حمل کالاهای اساسی و‌ مورد نیاز جامعه بدون کوچکترین وقفه ای استمرار داشت.
مدیرکل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ای استان فارس اظهار داشت: راهداران عزیز نیز با خضور شبانه روزی خود در سطح راه ها پیام آور آرامش کاربران جاده ای هستند و تردد ایمن و روان ارمغان این قشر زحمتکش به مسافران و بهره برداران راه ها است.
وی در ادامه با اشاره به سهم ۹۶ درصدی حمل و‌نقل جاده ای در جابجایی کالا و مسافر نسبت به سایر روشهای حمل و نقل در استان گفت : طول راه ها، وضعیت توریستی ، کشاورزی و صنعتی بودن استان و هم چنین مساحت فارس نیازمند نگرش خاص برای نگهداری و ایمن سازی راه ها است.
علیرضا سیاهپور در پایان با بیان اینکه بعد از حرفه کشاورزی حمل و نقل بیشترین اشتغال زایی در استان را دارد خاطرنشان ساخت: قرارگیری در دو کریدور ارتباطی جاده ای جنوب با مرکز و‌هم چنین شرق به غرب کشور موقعیت حمل و‌نقل فارس را خاص کرده است.
این گزارش حاکی از آن است که در پایان این نشست علاوه بر تقدیر از راننده و‌ راهدار نمونه کشوری از راهداران، روسای نمونه شهرستان ها و کارکنان نمونه ستادی اداره کل راهداری و‌حمل و‌نقل جاده ای استان فارس در سال جاری نیز تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=12846

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.