• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10
در راستای اجرای سفر ریاست معظم قوه قضائیه انجام شد:

اجرایی شدن مصوبات سفر در خصوص مطالبات قضایی جامعه عشایری توسط مجموعه قضایی استان

  • کد خبر : 12754
  • 02 دی 1399 - 18:51
اجرایی شدن مصوبات سفر در خصوص مطالبات قضایی جامعه عشایری توسط مجموعه قضایی استان
رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای اجرای مصوبه سفر ریاست معظم قوه قضائیه با حضور در مراسم تحویل تجهیزات آموزشی به دانش آموزان مدارس عشایری استان فارس از اجرای مصوبات سفر آیت الله رئیسی در حوزه عشایری استان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی ضمن تبریک خجسته میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد شهدای سلامت از تلاش ها و مجاهدت های همه کادر درمان و سلامت کشور تقدیر کرد و گفت: در این روزهای سخت شیوع بیماری کرونا، همه ما باید با عمل به دستور العمل های بهداشتی از وارثان صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) حمایت و قدردانی کنیم .
نمایننده عالی قوه قضائیه در استان فارس در این مراسم به پیگیری مصوبات سفر ریاست معظم قوه قضائیه به استان فارس اشاره کرد و گفت: پس از سفر خرداد ماه آیت الله رئیسی به شیراز و با تلاش و پیگیری های مسئولان استان مصوبات این سفر از سوی دکتر رحیمی استاندار و رئیس منطقه ۳ بازرسی کل کشور و بازرس کل استان در دستور کار قرار گرفت که در نتیجه این تعامل و همکاری نهاد های مرتبط از جمله آموزش و پرورش استان ، اموال تملیکی استان و سایر نهاد های ذی ربط اکثر مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه در خصوص جامعه بزرگ و غیور عشایری استان اجرایی گردید.
وی با اشاره به اینکه دیدار با عشایر استان از جمله جلسات مورد تأکید و سفارش ریاست معظم قوه قضائیه در سفر خرداد ماه ایشان به استان فارس بود گفت: در این نشست سران عشایر استان به برخی از مشکلات و کمبودها اشاره داشتند که از جمله آن کمبود آب شرب بود که بلافاصله با ورود استاندار فارس و اختصاص تانکر های ویژه این مشکل مرتفع گردید .
رئیس شورای قضایی استان همچنین مشکلات امکانات و تجهیزات آموزشی را از جمله مشکلات دیگر مطرح شده در این نشست عنوان کرد و افزود : این موضوع نیز با پیگیری انجام شده و با همت مسئولین مرتفع گردید و امروز و در مرحله سوم ، تجهیزاتی با ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال شامل ملزومات مورد نیاز دانش آموزان عشایر استان جهت توزیع به آموزش و پرورش عشایری استان تحویل شد و پیش از این نیز در دو مرحله قبل معادل ۲۰۰ میلیارد ریال ملزومات مورد نیاز به این مجموعه تحویل گردید.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه عشایر استان را مردمی ولایتمدار خواند که همیشه و در همه صحنه های انقلاب همراه و همگام بوده اند و تصریح کرد: نیاز عشایر استان به خودرو نیز در حال بررسی است و این موضوع نیز با پیگیری های مسئولین و مجموعه قضایی تا آخر امسال اجرایی خواهد شد.
مقام ارشد قضایی استان با بیان این که همه مسئولان با ید در راستای رفع مشکلات عشایر استان کمک کنند تصریح کرد: برخی از پرونده های حقوقی و قضایی عشایر از سوی قضات دادگستری استان در چارچوب قانون مورد بررسی قرار گرفت و شوراهای حل اختلاف ، نهاد داوری و میانجگری در بین عشایر توسط مجموعه قضایی استان تشکیل شده است.
لازم به ذکر است اجرای مصوبات سفر ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص عشایر استان و در قالب تحویل تجهیزات و هدایای دانش آموزی از جمله تلفن همراه، تبلت ،پوشاک و لوازم التحریر همزمان با خجسته میلاد حضرت زینب (س) و روز انجام شد.
گفتنی است در پایان این مراسم نیز از دو تن از پرستاران تلاشگر استان و پرورش یافته مدارس عشایری و همچنین معلمان ، مدرسان و دانش آموزان برتر و مسئولان آموزش و پرورش عشایری استان تقدیر گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=12754

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.