• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
سرپرست کانون رورش فکری کودکان ونوجوانان فارس؛

قصه، یک رسانه است

  • کد خبر : 12752
  • 02 دی 1399 - 18:48
قصه، یک رسانه است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس در مراسم پایانی مهرواره‌‌ی «قصه‌های ماندگار» که به صورت مجازی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار شد، ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و دبیرخانه مهرواره‌ی قصه‌گویی، سلامتی و بهروزی را […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس در مراسم پایانی مهرواره‌‌ی «قصه‌های ماندگار» که به صورت مجازی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار شد، ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و دبیرخانه مهرواره‌ی قصه‌گویی، سلامتی و بهروزی را در شب یلدا برای همه آرزو کرد.
سرپرست کانون فارس، قصه‌گویی را سنت پیشینیان دانست و با اشاره به سوره‌هایی از قرآن کریم که در قالب قصه، آموزه‌های مختلف دینی را به مردم یادآور می‌شود گفت: استفاده از ابزار هنر دارای وجوه بسیاری است که علاوه بر پرکردن اوقات فراغت، تعامل، پرورش ذهن، رویکرد تمایل به زیبایی و لذت بردن، می‌توان به جنبه‌ی هنردرمانی هم نگاهی تیزبینانه داشت که بسیاری از جوامع مترقی از آن بهره می‌برند و قصه‌گویی یکی از همین هنرهاست.
او بر اهمیت و نقش قصه و قصه‌گویی در زندگی کودکان تأکید کرد و گفت: قصه، یکی از مهم‌ترین ابزار آموزش است که می‌توان مفاهیم را در قالب آن به مخاطب کودک و نوجوان منتقل کرد. قصه‌گویی سنتی دیرینه است که با بهره‌گیری از آن، می‌توانآداب و رسوم و سنت‌ها را ترویج کرد و با استفاده از قصه‌های کهن و به ویژه استفاده از کتاب روح‌بخش قرآن، به آموزش تعالیم و آموزه‌ها، فرهنگ و هنر و مهارت‌های زندگی اقدام کرد.
کامرانی همچنین قصه را ابزاری تأثیرگذار برای رشد فکری هم کودک و نوجوان و هم بزرگسالان دانست و از آن به عنوان ابزاری تربیتی نیرومند یاد کرد. به گفته‌ی او بسیاری از آموزه‌های دینی و اخلاقی و فرهنگی و تربیتی همچون مهربانی، صداقت، همدلی، همکاری، تلاش و کوشش، از راه قصه به دست ما رسیده و با ترویج قصه‌گویی می‌توان آن را به اآیندگان هم منتقل کرد.
سرپرست کانون فارس در پایان با اشاره به این مطلب که کودک و نوجوان نباید خود را در فضای کلاس‌های درس محصور ببیند ادامه داد: باید هم از محتواهای تولیدی در فضای مجازی بهره برد و هم خود دست به تولید محتوا زد. او بر استمرار فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=12752

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.