اخبار ویژه

شب آرزوها به یاد سردار دل‌ها / توزیع ۴۰ بسته معیشتی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در فارس تحول رسانه‌ها با توسعه هوش مصنوعی در آذر ماه سال جاری مقدار ۱۰۰ تن کود کشاورزی اوره برای توزیع بین کارگزاران در سطح استان کردستان ارسال شد از آغاز سال جاری تا پایان آذر ماه بیش از ۵ هزار تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس به انبار کارگزاران در استان قزوین ارسال و توزیع شد توزیع مقدار ۵۲۶۲ تن کود کشاورزی اوره از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس به مقصد استان یزد در ۹ ماهه نخست سال جاری توزیع بیش از ۶۰۰ تن کود کشاورزی از سهمیه مصوب شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بین انبار کارگزاران در سطح شهرستان آباده از آغاز سال جاری تا پایان آذر ماه بیش از ۲ هزار تن انواع کود کشاورزی بین انبار کارگزاران شهرستان سپیدان توزیع شد بیش از ۸۰۰ تن انواع کود کشاورزی جهت توزیع بین انبار کارگزاران به شهرستان خنج ارسال شد

1

گروه‌های آموزشی در پیشانی تحولات نوین قرار گیرند

  • کد خبر : 125543
  • 10 دی 1403 - 17:16
گروه‌های آموزشی در پیشانی تحولات نوین قرار گیرند
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه گروه‌های آموزشی باید در پیشانی تحولات نوین آموزش و پرورش قرار بگیرند، گفت: گروه‌های آموزشی نقطه تلاقی آموزش و پرورش با تحولات روز و ایجادکننده انگیزه برای مشارکت هرچه بیشتر معلمان در کیفیت‌بخشی آموزشی است.

فرشید قاسمی امروز، ۱۰ دی‌ماه  در جمع سرگروه‌های آموزش ابتدایی استان فارس گفت: عوامل متعددی بر کیفیت آموزشی اثرگذار بوده و گروه‌های آموزشی متولی اصلی کیفیت در نظام آموزش و پرورش هستند که اگر ارتباط گروه‌ها با این عوامل مستقیم و بی‌واسطه باشد نقشی مؤثر و مهم خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این نشست را، بررسی نقش گروه‌های آموزشی در کیفیت‌بخشی به آموزش و راهبری معلمان به‌ویژه نومعلمان و همچنین نقش سرگروه‌ها در اشاعه فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

قاسمی خطاب به سرگروه‌های آموزش ابتدایی استان گفت: معلمان به دلیل نقش و اهمیتی که در فرآیند تعلیم و تربیت دارند، از ارکان اصلی آموزش و پرورش به شمار می‌روند.

وی افزود: آشنایی معلمان با خصوصیات و نیازهای روان‌شناختی و تربیتی دانش‌آموزان و تسلط تخصصی آنان بر محتوای دروس، برنامه‌ریزی آموزشی و روش‌های یاددهی و یادگیری و شناخت مسایل و مشکلات و نیازهای اجتماعی از جمله عواملی هستند که گروه‌های آموزشی و مشارکت معلمان را در برنامه‌ریزی آموزش و پرورش و بهینه‌سازی جریان تعلیم و تربیت توجیه می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه نقش سرگروه های آموزشی مهم ، موثر و پر فایده است گفت: شایستگی و توانمندی آن‌ها سرگروه‌های آموزشی بر همه آشکار است و آموزش ابتدایی در سطح اهمیت، از جایگاه ویژه‌ای در مقاطع تحصیلی برخوردار است چرا که اگر در ابتدایی به طور موثر عمل شود در مقطع متوسطه از خیلی جهات نگرانی نخواهیم داشت.

قاسمی افزود: گروه‌های آموزشی با دیدگاهی علمی و مهارتی و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های نوین، باید به کمک معلمان، دانش‌آموزان، مدیران و به طور کلی، واحدهای آموزشی بپردازند. بدون شک، با تکیه بر نقش‌ها و وظایف پیش‌بینی شده، فعالیت‌های آن‌ها تأثیر مثبتی بر جامعه آموزشی خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: خوب است سرگروه‌های دروس و سرگروه مدیران دوره ابتدایی که به صورت علمی مباحث این دوره را دنبال می کنند، تا ۵ سال آینده آموزش و پرورش فارس و تغییرات و نیازهای دانش‌آموزان این بازه زمانی را در نظر گرفته و برنامه و عملکرد خود را حول آن تنظیم کنند و خود را برای آن آماده سازند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: گروه‌های آموزشی با تکیه بر دلایل موفقیت معلمان کشورهای سرآمد در آموزش که یکی از مهم‌ترین دلایل آن مطالعه و کتاب‌خوانی است، در امر مطالعه کوشاتر بوده و با کتاب در کلاس درس حاضر شوند،چرا که این حرکت حتی به صورت نمادین دعوت کننده به کتاب و کتاب‌خوانی است.

قاسمی افزود: اهمیت اجرای عدالت آموزشی در مقطع ابتدایی بسیار مهم است و اگر عدالت آموزشی در آموزش ابتدایی محقق نشود نمی‌توان انتظار داشت در دیگر مقاطع محقق شود.

وی، ظرفیت‌سازی در دانش‌آموزان دوره ابتدایی را مهم برشمرد و افزود: در دوران ابتدایی می‌توان ظرفیت ارتباط با خدا را ایجاد و ساحت اعتقادی عبادی را در دانش‌آموزان تقویت کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش ابتدایی نیز به سهم خود می‌تواند کارهای مفیدی انجام دهد و باید شرایطی در کلاس مهیا باشد که دانش‌آموز احساس عزت‌نفس داشته باشد، به مدرسه احساس تعلق کند و کرامت نفس وی حفظ شود، این در آینده از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در آنان بازدارنده خواهد بود.

مجید بذرافکن افزود: سرگروه‌های آموزشی به عنوان برجسته‌ترین نیروهای علمی تخصصی، همواره باید در ابعاد گوناگون ازجمله فناوری، تولید محتوای آموزشی و هوش مصنوعی بکوشند تا بتوانند راهنما و منبع توانمندسازی آموزگاران باشند، همچنین باید در دانش و مهارت‌های مورد نیاز نیز خود را به روز و همگام با آخرین یافته‌های آموزشی جهان نگه دارند.

وی ادامه داد: در خصوص اهمیت نقش مدیران در مدارس باید گفت: نقش محوری و اساسی هر مدرسه مدیریت آن مدرسه است و به جد می‌توان گفت مدرسه  قوی، مدیری قوی دارد، مدرسه متوسط، مدیری از نظر عملکرد متوسط و مدرسه  ضعیف نیز، در سطح عملکرد مدیری ضعیف دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: در این راستا باید برای تحول در مدارس و حرکت به سوی موفقیت انتخاب مدیران خبره، توانمند و دغدغه‌مند با مهارت‌های مدیریتی بالا مدنظر باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=125543

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.