• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان مُهر ؛

فعالیت ۱۸ کارگاه تولید ماسک و دستکش در مهر

  • کد خبر : 1252
  • 19 فروردین 1399 - 18:05
فعالیت ۱۸ کارگاه تولید ماسک و دستکش در مهر
سپاه شهرستان مُهر همراه و هم‌قدم با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در امر مقابله با بیماری ویروس کرونا (کووید ۱۹) فعالیت دارند اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است.

سرهنگ عباس رضایی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونا در شهرستان مُهر جهت مقابله با ویروس کرونا تشکیل شد و سپاه شهرستان مُهـر نیز در راستای تحقق مصوبات این شورا و حراست از سلامت مردم با سایر ادارات همکاری داشته است.

وی ادامه داد: اولین اقدامی که سپاه شهرستان مهر انجام داد تشکیل قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان مُهر با حضور شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و فرماندهی منطقه انتظامی شهرستان و اداره صنعت، معدن و تجارت بود.

فرمانده سپاه مُهر تصریح کرد: حوزه و پایگاه‌های مقاومت در امر گندزدایی و ضدعفونی کردن روستاها و نقاط حساس همکاری لازم داشته و تاکنون بیش از ۳۰ مرحله به‌صورت سازمان‌دهی شده همانند مساجد، بیمارستان، کلینیک، پمپ‌بنزین و پمپ گاز و نقاط حساس و مهم شهرها و روستاهای شهرستان و در مواردی نیز به‌صورت پراکنده نقاط حساس و مهم را ضدعفونی کرده‌اند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسه مشترک با شبکه بهداشت و درمان و معرفی نیروهای بسیجی جهت کمک در طرح غربالگری و کنترل اجتماعات و رصد اصناف و مراکز تجاری و تجمع افراد نیز از برنامه‌های سپاه شهرستان است.

فرمانده سپاه مُهر خاطرنشان کرد: سپاه شهرستان مُهـر در جهت پیشگیری و ضدعفونی کردن ساختمان اداری سپاه شهرستان به‌صورت روزانه اقداماتی نظیر ضدعفونی کردن و تهیه دستکش برای نیروهای کادر و ارباب‌رجوع صورت می‌گیرد اما نکته اساسی در امر مبارزه با بیماری کرونا همراه مردم عزیز شهرستان و همگام با مسئولین خواهد بود تا با کمک مردم عزیز شهرستان بتوانیم این ویروس کووید ۱۹ را شکست دهیم.

عضو شورای تأمین شهرستان مُهر گفت : بسیج و سپاه شهرستان مُهر در طرح غربالگری نسبت به معرفی ۱۳۴ نفر نیروی بسیجی خواهر و برادر جهت کمک به شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر و این عزیزان توانستند در کمتر از چهار روز بیش از ۹۰ در صد از مردم این شهرستان را غربالگری کنند.

این مسئول ادامه داد: اقدامات انجام‌شده در جهت بالا بردن امنیت و سلامت سطح جامعه توسط سپاه شهرستان مُهـر در مقابله با حمله بیوتروریسم و ضدعفونی معابر شهری مُهر و روستاهای اطراف به همت شهروندان و بسیجیان حوزه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌های مذهبی رزمایش بزرگ گندزدایی و ضدعفونی معابر شهرستان در چندین مرحله انجام‌شده است و در سطح شهر مُهر و شهر اسیر با ۳ دستگاه خودروی مقابله با بیوتروریسم از منطقه چهارم دریایی سپاه و ۱۵ دستگاه تراکتور سم‌پاش و ۲۰ دستگاه سم‌پاش‌های کوله‌ای با همکاری مردم و کادر سپاه و بسیجیان این ناحیه انجام‌گرفته است.

وی با اشاره‌ به فعالیت کارگاه های ماسک ودستکش در این شهرستان گفت: راه اندازی ۱۸ کارگاه ساخت ماسک  و دستکش در شهرستان مُهر به همت سپاه از جمله اقدامات سپاه در این شهرستان است که همت خواهران وبرادران بسیجی تولیدات ماسک ودستکش را بین مردم توزیع می کنیم.

رضایی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۰ بسته معیشتی تهیه و در میان اقشار آسیب‌پذیر و مستضعف شهرستان که با تعطیلی‌ها دچار کمبود مایحتاج شده‌اند توزیع‌شده است.

فرمانده سپاه مُهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: ایجاد بیش از ۲۰ تور ایست و بازرسی و ۸۰ گشت‌های محله محور جهت تأمین امنیت شهرستان در روزهای قرنطینه باهمت بسیجیان حوزه‌های مقاومت سطح شهرستان انجام‌گرفته است و تست سلامت و پایش مداوم نیروها و سربازان هرروز توسط بهداری سپاه شهرستان مُهر انجام می‌گیرد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: از امروز کنترل ورود و خروج به شهرهای شهرستان به همت بسیجیان این شهرستان تا زمانی که کرونا را شکست دهیم انجام خواهد گرفت و از همه شهروندان می‌خواهیم که به تذکرات و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد روند افزایش ویروس کرونا در شهرستان و منطقه نباشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1252

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.