• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس؛

۲۴ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس وارد شد

  • کد خبر : 12425
  • 25 آذر 1399 - 14:54
۲۴ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس وارد شد
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در هشت ماهه گذشته حدود 24 هزار میلیارد ریال خسارت در عوامل خطر مختلف خشکسالی، سرمازدگی، یخبندان، سیل، طوفان، تگرگ و آتش سوزی بخش کشاورزی استان فارس وارد شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جعفر صبوری پور روز سه شنبه بیست و پنجم آذر ماه در نشست بررسی وضعیت خسارت های وارده شده در سال جاری به ویژه در سیل اخیر به بخش کشاورزی استان فارس که با حضور مدیر کل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ابراز کرد: ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان فارس ۴۸۰ هزار میلیارد ریال است و این میزان خسارت تاکنون ۵درصد آن را شامل می شود و تا پایان سال قطعا افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته سیل شانزدهم آذرماه ۵۱۰ میلیارد ریال به کشاورزی ۶ شهرستان استان خسارت وارد کرد، افزود: این شهرستان‌ ها شامل کازرون، کوه‌چنار، لامرد، مُهر، استهبان و فیروز آباد است.
این مقام مسئول با بیان اینکه با وجود شرایط پر خطر برای تولید محصولات کشاورزی موضوع بیمه باید توسعه یابد، اظهار کرد: با وجود مدت کمتر از سه ماه از سپری شدن سال زراعی جدید و رصد های انجام شده سطح بیمه محصولات زراعی راهبردی در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.
به گفته وی در سال گذشته سطح بیمه شده ده هزار هکتار بوده است اما امسال در مقطع کنونی برای چهار محصول استراتژیک گندم، جو، کلزا و چغندر ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه در حادثه سیل گسترده سال ۱۳۹۸ نیز دولت محترم نسبت به خسارت دیدگان مساعدت داشته است، تصریح کرد: امیدواریم هم اکنون نیز با توجه به عمق خسارت ها بخشی از زیان های اتفاق افتاده از محل منابع مختلف مانند اعتبارات عمرانی، تسهیلات ارزان قیمت و یا کمک بلاعوض جبران شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=12425

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.